Co se děje na VŠE?

-

Termíny

-

Další termíny »

Hledat
Pokročilé hledání

Role of social media in beauty care marketing communication

Autor práce: Brichová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Osoba oponující práci: Żuchowicz, Joanna

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce: Role of social media in beauty care marketing communication
Typ práce: Master thesis
Jazyk práce: English
Abstrakt: The master's thesis elaborates on the width of roles social media can play for beauty businesses. Major social channels predominantly used in beauty care marketing are identified and investigated, specifically in terms of their statistical importance, role within the social media strategy and potential for use in this particular industry. The practical part of the thesis deals with a case study regarding social media strategy in a specific area of the beauty care business -- professional hair care. The social media presence of the Henkel brands in question - Schwarzkopf Professional and Indola -- is analysed in comparison to their competition and recommendations are outlined with specific focus on CZ in their applicability. The given conclusions could be beneficial for many other beauty brands aiming to enhance their social media presence.
Klíčová slova: beauty care; social media; marketing

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský navazující studijní program
Jméno přidělované hodnosti: Ing.
Instituce přidělující hodnost: University of Economics, Prague
Název fakulty: Faculty of International Relations
Název katedry: Department of International Trade
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP: University of Economics, Prague

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 3. 2015
Datum podání práce: 25. 8. 2015
Datum obhajoby: 09.09.2015
Výsledek obhajoby: Závěrečná práce byla úspěšně obhájena

Soubory ke stažení

Hlavní práceNeveřejný soubor
Neveřejná přílohaNeveřejný soubor
OponenturaNeveřejný soubor
Hodnocení vedoucíhoNeveřejný soubor

Údaje ze systému InSIS

Identifikátor https://insis.vse.cz/zp/52009/podrobnosti