Nation Branding České a Slovenské republiky

Název práce: Nation branding Českej a Slovenskej republiky
Autor(ka) práce: Drobná, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Peterková, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca približuje koncept nation brandingu v zahraničnej politike obecne, ale predovšetkým v kontexte dvoch stredoeurópskych štátov - Českej a Slovenskej republiky. Zaoberá sa otázkou, či táto relatívne mladá disciplína predstavuje súčasť ich zahranično-politických snáh a či sa ich prístupy k tomuto nástroju líšia. Komparáciu vykonávame prostredníctvom zhodnotenia doterajšieho vývoja agendy, inštitucionálneho rámca a analýzou ich značiek. Analýza značiek týchto krajín je vykonaná prostredníctvom uplatnenia konceptu image a identity. Súčasťou analýz image je zhodnotenie NBI a CBI indexov, doplnených o vybrané mediálne výskumy a SWOT analýzy. Analýza identít značiek je vykonaná prostredníctvom zhodnotenia komponent identity na vizuálnej a obsahovej úrovni.
Klíčová slova: Česká republika; nation branding; image; identita; soft power; Slovenská republika; verejná diplomacia
Název práce: Nation Branding České a Slovenské republiky
Autor(ka) práce: Drobná, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Peterková, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na přiblížení konceptu nation brandingu v zahraniční politice obecně, ale především v kontextu dvou středoevropských států - České a Slovenské republiky . Zabývá se otázkou, zda tato relativně mladá disciplína představuje součást jejich zahraničně - politických snah a zda se jejich přístupy k tomuto nástroji liší . Komparaci provádíme prostřednictvím zhodnocení dosavadního vývoje agendy , institucionálního rámce a analýzou jejich značek . Analýza značek byla provedena uplatněním teoretického aparátu konceptu image a identity . Součástí analýz image je posouzení NBI a CBI indexů značek, doplněných o vybrané mediální výzkumy a SWOT analýzy. Analýza identit značek je provedena prostřednictvím zhodnocení komponent na úrovni vizuální a obsahové.
Klíčová slova: nation branding; Česká republika; identita; Slovenská republika; image; soft power; veřejná diplomacie
Název práce: Nation branding of Czech and Slovak Republic
Autor(ka) práce: Drobná, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Peterková, Jana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The diploma thesis focuses on the concept of nation branding in foreign policy in general but especially in the context of two Central European countries - the Czech and Slovak Republic. It addresses the question of whether this relatively young discipline is a part of their foreign policy efforts and whether their approach to this tool vary. The comparison is performed through a view on the previous steps and development of the agenda, on the institutional framework and analyses of their nation brands. Nation brand analyses are performed by applying the theoretical apparatus of the concept of image and identity. The image analyses cover assessing the NBI and the CBI indexes, complemented by foreign media analyses and SWOT analyses. The analyses of brand identities are performed through a view on the identity components on the visual level and on the level of substance.
Klíčová slova: nation branding; public policy; soft power; identity; Czech Republic; Slovak Republic ; image

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 2. 2015
Datum podání práce: 15. 12. 2015
Datum obhajoby: 31. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/51289/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: