Co se děje na VŠE?

-

Termíny

-

Další termíny »

Hledat
Pokročilé hledání

Key Drivers of E-loyalty: Case of Trivago company

Autor práce: Pašková, Pavlína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Osoba oponující práci: Stříteský, Václav

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce: Key Drivers of E-loyalty: Case of Trivago company
Typ práce: Master thesis
Jazyk práce: English
Abstrakt: Online companies contribute significantly to world's GDP. The restored market conditions after the dot-com bubble create an attractive and profitable environment for the new entrants. Therefore the competition increases rapidly. More than ever the competitive advantages become the key factors of success. Online companies face challenges when creating these competitive advantages. Despite similarities with the traditional firms in structure and organization, companies operating through the internet show some distinctive specifics. These particularities are often related to the intangible nature of the online products. Different strategies are pursued in order to mitigate the uncertainty perceived by user which arises from the intangibility. Researches showed that creating brand loyalty is one the ways that help adding the aspect of tangibility and leads to repeated purchases. This theses applies the theoretical concepts of online brand loyalty on the case of Trivago company in order to test the validity of e-loyalty drivers models and discover the possibilities of these models' extensions by adding the dimension of relative importance.
Klíčová slova: e-loyatly; brand loyalty model; dot-com companies; online brand loyalty

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský navazující studijní program
Jméno přidělované hodnosti: Ing.
Instituce přidělující hodnost: University of Economics, Prague
Název fakulty: Faculty of Business Administration
Název katedry: Department of Marketing
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP: University of Economics, Prague

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 12. 2013
Datum podání práce: 10. 9. 2014
Datum obhajoby: 19.09.2014
Výsledek obhajoby: Závěrečná práce byla úspěšně obhájena

Soubory ke stažení

Hlavní práce45853_xpasp08.pdf [1,47 MB]
Oponentura39324_stritesv.pdf [128,34 kB]
Hodnocení vedoucího45853_karlm.pdf [327,00 kB]

Údaje ze systému InSIS

Identifikátor https://insis.vse.cz/zp/45853/podrobnosti