Konzumerizmus a zmeny konzumného správania v 21. storočí

Autor práce: Sigmundová, Alica
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Džbánková, Zuzana
Osoba oponující práci: Šumpíková, Markéta

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce: Konzumerizmus a zmeny konzumného správania v 21. storočí
Typ práce: info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt: Táto bakalárska práca sa zaoberá konzumerizmom a zmenami konzumného správania v 21. storočí. Cieľom práce je definovať problematiku konzumerizmu a konzumnej spoločnosti, určiť príčiny jej vzniku a následky, ktoré má na spoločnosť. Práca sa taktiež zaoberá zmenami konzumného správania v 21. storočí z pohľadu generácií v Spojených štátoch amerických. So zameraním na generáciu Y pozoruje zmeny správania a postojov zástupcov tejto generácie a ich vplyv na súčasný konzumerizmus. Pre identifikovanie zmien je využité porovnanie s ostatnými generáciami. Súčasťou práce je taktiež náhľad na možný vývoj konzumnej spoločnosti v budúcnosti. V práci sú využité metódy rešerše literatúry, hodnotenia a porovnávania sekundárnych zdrojov. Analýza generácií je prevedená na základe výsledkov sociálnych štúdií postojov a správania ich zástupcov v rôznych oblastiach života.
Klíčová slova: konzumerizmus; generácia Y; konzumné správanie; sharing economy; trvalo udržateľný konzum

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Jméno přidělované hodnosti: Bc.
Instituce přidělující hodnost: University of Economics, Prague
Název fakulty: Faculty of Business Administration
Název katedry: Department of Microeconomics
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP: University of Economics, Prague

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce: Konzumerizmus a zmeny konzumného správania v 21. storočí
Překlad názvu: Consumerism and Shifts in Consumer Behaviour in 21st Century
Typ práce: Bachelor thesis
Jazyk práce: Slovak
Abstrakt: This bachelor thesis is concerned with consumerism and shifts in consumer behaviour in 21st century. The aim of this thesis is to define the issue of consumerism and consumer society, to identify the causes of its formation and the results it has on society. Furthermore, this thesis also addresses the changes in consumer behaviour in 21st century from the perspective of generations in the United States. Focusing on Generation Y, it observes the changes in behaviour and attitudes of its cohorts and the impact of this changes on consumerism nowadays. To identify these shifts it compares the consumer behaviour of Generation Y with other generations. The thesis also provides an overview of the future possible development of the consumer society. This bachelor thesis uses the methods of literature research, evaluation and comparison of secondary sources. The analysis of generations is based on the results of the social studies of attitudes and behaviour of its cohorts in different areas of life.
Klíčová slova: consumerism; consumer behaviour; generation Y; sustainable consumption; sharing economy

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Jméno přidělované hodnosti: Bc.
Instituce přidělující hodnost: University of Economics, Prague
Název fakulty: Faculty of Business Administration
Název katedry: Department of Microeconomics
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP: University of Economics, Prague

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 2. 2017
Datum podání práce: 15. 5. 2017
Datum obhajoby: 13.06.2017

Soubory ke stažení

Hlavní práce60914_siga00.pdf [791,93 kB]
Oponentura52795_sumpik.pdf [507,30 kB]
Hodnocení vedoucího60914_dzbank.pdf [331,82 kB]

Údaje ze systému InSIS

Identifikátor https://insis.vse.cz/zp/60914/podrobnosti