Experimentální eye-tracking analýza vybraných vizuálních prvků společnosti Alensa, s.r.o

Název práce: Experimentální eye-tracking analýza vybraných vizuálních prvků společnosti Alensa, s.r.o
Autor(ka) práce: Kupcová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou vizuálních prvků společnosti Alensa, s. r. o. Tyto prvky byly zkoumány metodou eye-tracking, která byla doplněna dotazníkem. Teoretická část popisuje neuromarketing jako zastřešující disciplínu, z níž, spolu s dalšími technikami, eye-tracking vychází. Eye-tracking v online marketingu je úzce spjat s user experience, které je představeno ve vlastní kapitole. Samotnému eye-trackingu je věnována celá kapitola, která jej popisuje z historického hlediska až do současnosti, a to společně s jeho signifikantností, úskalími či metodami vyhodnocení. Praktická část se zabývá samotným výzkumem, jenž byl rozdělen do dvou částí, přičemž první část zkoumá bannery s elementem muž a elementem žena, druhá část se věnuje označení krabiček s kontaktními čočkami. Závěr podává jednotlivá doporučení vycházející z výsledků výzkumu.
Klíčová slova: vizuální prvky; neuromarketing; eye-tracking
Název práce: Experimental eye-tracking analysis of chosen visual elements by company Alensa s.r.o
Autor(ka) práce: Kupcová, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with analysis of visual elements by company Alensa s.r.o. These elements were examined by using an eye-tracking method and supplemented by a questionnaire. The theoretical part describes neuromarketing as an “umbrella” discipline from which, along with some other techniques, the eye-tracking is based on. The eye-tracking in online marketing is closely linked with user experience, which is introduced in its own chapter. The eye-tracking itself has its own dedicated chapter that describes it from the historical point of view up to the present time – along with its significance, difficulties or evaluation methods. The practical part deals with research itself, and is divided into two parts. The first part examines banners with the element of man and the element of woman. The second part is dedicated to labelling boxes with contact lenses. Finally, the conclusion explains individual recommendations based on the research results.
Klíčová slova: visual elements; eye-tracking; neuromarketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 5. 2015
Datum podání práce: 24. 4. 2018
Datum obhajoby: 25. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53118/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: