Zkoumání vlivu extraverze na úspěch v síťovém marketingu využitím typologie osobnosti dle MBTI

Název práce: Zkoumání vlivu extraverze na úspěch v síťovém marketingu využitím typologie osobnosti dle MBTI
Autor(ka) práce: Černý, David
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Herlík, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá vlivem lidské osobnosti na úspěch distributorů v síťovém marketingu. Konkrétně prokazuje pozitivní vliv extraverze na aktivitu a potažmo úspěch v Amway byznyse. Teoretická část zahrnuje popis přímého prodeje a jeho využití systému síťového marketingu. Dále zmiňuje základy lidské osobnosti a jejího členění dle MBTI. Nakonec představuje několik výzkumů zabývajících se vlivem extraverze na různé oblasti života. Praktická část popisuje zkoumanou společnost Amway a principy, na kterých funguje. Především však představuje výzkum provedený na 20 distributorech společnosti Amway. Účastníci byli otestováni a výsledek (tedy jejich temperament dle MBTI) byl uveden do souvislosti s jejich aktivitou. Pro lepší interpretaci výsledků byly s některými distributory provedeny doplňující rozhovory. Pomocí těchto postupů byl temperament opravdu vyhodnocen jako faktor ovlivňující aktivitu distributorů.
Klíčová slova: osobnost; temperament; extraverze; introverze; MBTI; přímý prodej ; síťový marketing
Název práce: Exploring the effect of extraversion on success in network marketing using the MBTI typology
Autor(ka) práce: Černý, David
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kašparová, Eva
Oponenti práce: Herlík, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focus on the influence of human personality on the success of distributors in network marketing. Specifically, it demonstrates the positive effect of extravert on activity and consequently on the success in Amway business. The theoretical part introduces the direct selling industry and the system of network marketing, the fundamentals of human personality and its classification according to MBTI, and several studies addressing the influence of extraversion on different areas of life. The practical part describes Amway and the principles which it works on. Primarily it contains research which is carried out on 20 Amway distributors. The participants were tested and the results (their temperament according to MBTI) were compared with their activity in the business. For a better interpretation of the results additional distributors were interviewed. Using these techniques, temperament has indeed been evaluated as a factor affecting distributors' activity.
Klíčová slova: temperament; extraversion; introversion; MBTI; direct selling; network marketing; personality

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 12. 2017
Datum podání práce: 13. 5. 2018
Datum obhajoby: 11. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64244/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: