Analýza aplikace Férového tendru ve společnosti Siemens

Název práce: Analýza aplikace Férového tendru ve společnosti Siemens
Autor(ka) práce: Kačíková, Andrea
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Iltis , Martin Erik
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou výběrových řízení a vysvětlením důležitosti kvalitního vypracování zadávací dokumentace. Asociace komunikačních agentur vytvořila devět zásad zvaných Férový tendr, které v této oblasti slouží jako doporučení a slibují zlepšení spolupráce mezi zadavatelem a agenturou. Hlavním cílem této práce je ohodnocení využitelnosti jednotlivých principů Férového tendru na straně zadavatele a podání zlepšovacích návrhů upravujících proces pořádání výběrových řízení ve společnosti Siemens Česká republika.Metodika Férového tendru je zkoumána formou rešerše zdrojů zabývajících se problematikou výběrových řízení v České republice a na Slovensku. Posléze je ověřována aplikovatelnost jednotlivých zásad na straně zadavatele.Aktuální stav procesu pořádání výběrových řízení v Siemensu je vyhodnocen na základě analýzy interní dokumentace.Díky zjištěním plynoucím ze zmíněných analýz je vytvořen doporučený seznam bodů k doplnění do interní dokumentace.Aplikovatelnost doporučení do běžné praxe je finálně verifikována rozhovory s vybranými zástupci společnosti Siemens účastnících se výběrových řízení.Přínos této práce spočívá v ověření obecné využitelnosti Férového tendru a v jeho praktické aplikaci v podmínkách společnosti Siemens. Při zkoumání této společnosti byly zjištěny značné rozdíly mezi informacemi uvedenými v interní dokumentaci a skutečnou praxí. Zapracováním autorkou navrhovaných změn do interní dokumentace dojde ke zkvalitnění a standardizaci v budoucnu pořádaných výběrových řízení, díky čemuž se předejde případné ztrátě cenného know-how při fluktuaci zaměstnanců.
Klíčová slova: brief; Férový tendr; Siemens; Asociace komunikačních agentur; zadavatel; výběrové řízení
Název práce: Analysis of Fair Tender Application in Siemens Company
Autor(ka) práce: Kačíková, Andrea
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Iltis , Martin Erik
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the methodology of Fair Tender and the process of selection procedures. Additionally, it highlights the crucial value of a well-written brief. The Association of Communication Agencies created nine rules called ‚Fair Tender‘, which are recommended to be followed and promise an improvement of cooperation between a client and an agency. The main aim of this thesis is evaluating Fair Tender principles in a client‘s practice and to submit proposals for improvement in the case study of Siemens Czech Republic.The methodology of Fair Tender is examined in the form of resource research, discussing topics regarding selection procedures in Czechia and Slovakia. Afterwards the application of individual rules in a client‘s practice will be examined. The current state of selection procedures in Siemens is evaluated according to the analysis of the internal documentation. Owing to the information derived from the previous analysis, it is possible to present a list of recommended points to be added into the internal documentation. The suggested application of these recommendations in practice is verified by dialogs with selected representatives of Siemens who take part in such selection procedures.The main contribution of the thesis is based on the verification of Fair Tender usage and its practical application in the conditions of the Siemens company.During the examination process major significant differences between the information in the internal documentation and real practice were found.If the author‘s suggestions for improvement are implemented into the internal documentation, the quality and standardization of future selection procedures will improve. The risk of losing valuable expertise during employee fluctuation will decrease.
Klíčová slova: Association of Communication Agencies; Client; Fair Tender; Siemens; Brief; Process of selection procedures

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 1. 2018
Datum podání práce: 9. 12. 2018
Datum obhajoby: 15. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65181/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: