Vliv demografických faktorů na spotřebitelské preference při nakupování potravin

Název práce: Vliv demografických faktorů na spotřebitelské preference při nakupování potravin
Autor(ka) práce: Sklář, Michael
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Neumaierová, Inka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je odhalit vliv demografických faktorů na spotřebitelské chování přinakupování potravin a zjistit, která kritéria jsou pro spotřebitele při nakupování potravinnejdůležitější. Teoretická část práce obsahuje definici a přiblížení základních pojmů, kterés nakupováním potravin a zkoumanou problematikou bezprostředně souvisí. Diskutovány jsoupojmy jako prodávající, spotřebitel, privátní značky, označování potravin, maloobchod,chování spotřebitele a další. V praktické části práce jsou uvedeny výsledky sekundárníhoa primárního výzkumu. Hlavní část tvoří vyhodnocení dotazníkového šetření spolu s diskusízjištěných závislostí demografických faktorů na spotřebitelském chování při nakupovánípotravin. V závěru práce je uvedeno zhodnocení naplnění jejího cíle a na základě výsledkůšetření jsou učiněna praktická doporučení pro prodejce potravin.
Klíčová slova: maloobchod; nakupování potravin; řetězce; spotřebitelské preference
Název práce: The Influence of Demographic Factors on Consumers’ Preferences when Grocery Shopping
Autor(ka) práce: Sklář, Michael
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Neumaierová, Inka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis examines the influence of demographic factors on consumers’ behaviorwhen grocery shopping, with special attention paid to the criteria crucial for the consumerswhile making a buying decision. The theoretical part aims to define the basic concepts relatedto grocery shopping, such as the seller, buyer, private labels, food labelling, retail or consumers’behavior. The practical part analyzes the results of a secondary and primary researchand consists of a survey evaluation and a discussion of the effect of demographic factorson consumers’ behavior when grocery shopping. The conclusion summarizes the obtainedfindings and evaluates the degree of fulfillment of the set goals. Based on the results of theresearch, several suggestions are also provided for grocery-selling companies.
Klíčová slova: retail chains; consumer preferences; grocery shopping; retail

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 9. 2017
Datum podání práce: 11. 12. 2018
Datum obhajoby: 30. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63834/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: