Proposal of a marketing communication for an introduction of a Free to play mobile game to the Czech market

Thesis title: Návrh marketingové komunikace pro uvedení Free to play mobilní hry na český trh
Author: Landsfeld, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zmapovat nový fenomén free-to-play mobilních her a hlavní nástroje jejich marketingové komunikace a následně vytvořit plán marketingové komunikace pro připravovanou mobilní free-to-play hru. První část práce se zabývá vymezením celého herního trhu a následně trhu s mobilními hrami. Poté definuje herní model free-to-play a způsoby jeho monetizace. Dále první část této práce obsahuje vymezení nástrojů marketingové komunikace používaných vývojáři free-to-play mobilních her a také tradičních kanálů marketingové komunikace. Praktická část této práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří analýza vybraných free-to-play mobilních her. Druhou část praktické části tvoří kvalitativní výzkum provedený pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Respondenty byli aktivní hráči mobilních her. Výstupem práce je plán komunikace pro připravovanou free-to-play mobilní hru vytvořený na základě dat získaných v praktické části.
Keywords: mobilní hry; free-to-play; marketing; komunikace
Thesis title: Proposal of a marketing communication for an introduction of a Free to play mobile game to the Czech market
Author: Landsfeld, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to map a new phenomenon of free-to-play mobile games and the main tools of their marketing communication and subsequently to create a marketing communication plan for the upcoming free-to-play mobile game. First part of this thesis deals with the definition of the whole gaming market and the subsequent mobile games market. Thesis then defines the free-to-play gaming model and how it is monetized. Furthermore, the first part of this thesis contains the definition of marketing communication tools used by the developers of free-to-play mobile games as well as traditional channels of marketing communication. The practical part of this work is divided into two parts. First part is an analysis of selected free-to-play mobile games. The second part of the practical part consists of qualitative research carried out by semi-structured in-depth interviews. Respondents were active players of mobile games. The output of this work is a communication plan for a free-to-play mobile game. Creation of this plan is based on data obtained in the practical part.
Keywords: marketing; communication; free-to-play; mobile games

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 12. 2018
Date of submission: 15. 5. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68152/podrobnosti

Files for download

    Last update: