Ponúka kultúrno-poznávacieho cestovného ruchu vo vybranej destinácii

Název práce: Ponuka kultúrno-poznávacieho cestovného ruchu vo vybranej destinácii
Autor(ka) práce: Sepešiová, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
SEPEŠIOVÁ, Jana: Ponuka kultúrno-poznávacieho cestovného ruchu vo vybranej destinácii. [Diplomová práca] / Bc. Jana Sepešiová. – Vysoká škola ekonomická v Prahe. Fakulta medzinárodných vzťahov; Katedra cestovného ruchu. - Vedúci: Ing. Zuzana Kvítková, PhD. - Stupeň odbornej kvalifikácie: Inžinier. - Praha: Fakulta medzinárodných vzťahov VŠE, 2019. 88 s.Diplomová práca sa zaoberá analýzou kultúrno-poznávacieho cestovného ruchu v destinácií Toskánsko. Jej cieľom je analyzovať ponuku služieb kultúrneho cestovného ruchu v destinácií Toskánsko a na základe tejto analýzy následne vytvoriť produkt cestovného ruchu pre regionálnu organizáciu s potenciálom zlepšenia situácie v destinácií. Práca je rozdelená na tri časti a štyri kapitoly. Prvej, teoretickej časti sa venuje prvá kapitola, ktorá je ďalej rozdelená do štyroch podkapitol. Tie za zaoberajú základnou definíciou cestovného ruchu, jeho systémom a typológiou, jeho ponukou a produktom a v neposlednom rade definíciou kultúrneho cestovného ruchu a jeho ponuky. Druhá, analytická časť, je obsiahnutá v druhej a tretej kapitole diplomovej práce. Druhá kapitola, rozdelená do štyroch podkapitol, sa venuje všeobecnej analýze cestovného ruchu v destinácii Toskánsko. Jeho atraktivitám, realizačným predpokladom, štatistickej analýze a hospodárskym dopadom. Tretia kapitola je venovaná analýze ponuky služieb kultúrneho cestovného ruchu v danej destinácii, pričom je rozdelená do dvoch podkapitol venovaným kultúrno-historickým pamiatkam a organizovaným podujatiam. Poslednou časťou bola návrhová časť, obsiahnutá v štvrtej kapitole. Návrhom je produkt pre regionálnu organizáciu – regionálna karta Culture pass Tuscany. Súčasťou tejto kapitoly je opis produktu, kalkulácia vstupných nákladov na jeho vytvorenie a možnosti jeho propagácie.
Klíčová slova: Kultúrny cestovný ruch; Atraktivity kultúrneho cestovného ruchu; Destinácia Toskánsko; Produkt regionálnej organizácie
Název práce: Ponúka kultúrno-poznávacieho cestovného ruchu vo vybranej destinácii
Autor(ka) práce: Sepešiová, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
SEPEŠIOVÁ, Jana: Nabídka kulturně poznávacího cestovního ruchu ve vybrané destinaci. [Diplomová práce] / Bc. Jana Sepešiová. - Vysoká škola ekonomická v Praze. Fakulta mezinárodních vztahů; Katedra cestovního ruchu. - Vedoucí: Ing. Zuzana Kvítková, PhD. - Stupeň odborné kvalifikace: Inženýr. - Praha: Fakulta mezinárodních vztahů VŠE, 2019. 88 s.Diplomová práce se zabývá analýzou kulturně poznávacího cestovního ruchu v destinaci Toskánsko. Jejím cílem je analyzovat nabídku služeb kulturního cestovního ruchu v destinaci Toskánsko a na základě této analýzy následně vytvořit produkt cestovního ruchu pro destinační organizaci s potenciálem zlepšení situace v destinaci. Práce je rozdělena na tři části a čtyři kapitoly. První, teoretické části, se věnuje první kapitola, která je dále rozdělena do čtyř podkapitol. Ty za zabývají základní definicí cestovního ruchu, jeho systémem a typologií, jeho nabídkou a produktem a v neposlední řadě definicí kulturního cestovního ruchu a jeho nabídky. Druhá, analytická část, je obsažena v druhé a třetí kapitole diplomové práce. Druhá kapitola, rozdělena do čtyř podkapitol, se věnuje obecné analýze cestovního ruchu v destinaci Toskánsko. Jeho atraktivitám, realizačním předpokladům, statistické analýze a hospodářským dopadem. Třetí kapitola je věnována analýze nabídky služeb kulturního cestovního ruchu v dané destinaci, přičemž je rozdělena do dvou podkapitol věnovaným kulturně-historickým památkám a organizovaným akcím. Poslední částí byla návrhová část, obsažená ve čtvrté kapitole. Návrhem je produkt pro destinační organizaci – regionální karta Culture pass Tuscany. Součástí této kapitoly je popis produktu, kalkulace vstupních nákladů na jeho vytvoření a možnosti jeho propagace.
Klíčová slova: Kulturní cestovní ruch; Atraktivity kulturního cestovního ruchu; Destinace Toskánsko; Produkt destinační organizace
Název práce: Offer of Cultural Tourism in Selected Destination
Autor(ka) práce: Sepešiová, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
SEPEŠIOVÁ, Jana: Offer of Cultural Tourism in Selected Destination. [Diploma Thesis] / Bc. Jana Sepešiová. - University of Economics, Prague. Faculty of International Relations; Department of Tourism. - Head: Ing. Zuzana Kvitkova, PhD. - Degree of professional qualification: Engineer. - Prague: Faculty of International Relations, University of Economics, 2019. 88 p.The diploma thesis deals with the analysis of cultural tourism in Tuscany. Its aim is to analyse the offer of cultural tourism services in destination of Tuscany and based on this analysis to create a tourism product for a regional organization with the potential to improve the situation in the destination. The thesis is divided into three parts and four chapters. The first, theoretical part is contained in the first chapter, which is further divided into four subchapters. They deal with the basic definition of tourism, its system and typology, its offer and product and finally the definition of cultural tourism and its offer. The second, analytical part is contained in the second and third chapters of the thesis. The second chapter, divided into four subchapters, deals with the general analysis of tourism in Tuscany. Its attractions, feasibility assumptions, statistical analysis and economic impact. The third chapter is devoted to the analysis of the offer of cultural tourism in the given destination. The last part was devoted to the proposal for improvements, contained in the fourth chapter. The proposal is a product for a regional organization - the regional card Culture pass Tuscany. Part of this chapter is a description of the product, calculation of input costs for its creation and possibilities of its promotion.
Klíčová slova: Cultural tourism; Attractions of cultural tourism; Tuscany destination; Product of regional organization

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 9. 2018
Datum podání práce: 2. 12. 2019
Datum obhajoby: 22. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66618/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: