Kulturní podnikání v rámci klubové scény v Praze

Název práce: Kulturní podnikání v rámci klubové scény v Praze
Autor(ka) práce: Hornová, Edita
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Grosman, Jakub
Oponenti práce: Šubrt, Daniel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce mapuje současnou podobu vybrané klubové scény v Praze s důrazem na profil publika klubů a hodnocení různých aspektů jejich fungování. Hlavním cílem analýzy bylo pochopit význam této scény a identifikovat faktory, které mohou přispět k její udržitelnosti. Metodologicky práce využívá kombinaci kvalitativních metod, včetně dotazníkového šetření publika, analýzy sekundárních zdrojů a osobních rozhovorů s aktéry zkoumané scény. Postup zahrnoval sběr dat od návštěvníků klubů a následnou analýzu demografických údajů, ekonomických, sociálních a estetických aspektů klubového prostředí. Z analýzy dat vyplynula tato klíčová zjištění: publikum je tvořeno převážně mladšími (26-35 let), kulturně založenými osobami s mírnou převahou mužů. Hlavními podněty pro návštěvu klubů jsou intenzivní poslech hudby, tanec a setkání s přáteli. Typickým znakem publika je vysoká míra zapojení a loajality k vybrané klubové kultuře. I přes to, že je pražská klubová scéna svými návštěvníky vnímána jako kulturně významná, čelí výzvám spojeným se stárnutím publika, poklesem kvality hudebních programů a mainstreamizaci klubového prostředí. Výsledkem práce je rovněž sada doporučení, která mají potenciál ovlivnit praxi subjektů podnikajících na vybrané klubové scéně v Praze.
Klíčová slova: klubová scéna; kulturní podnikání; Praha; klubová kultura
Název práce: Cultural Entrepreneurship within Club Scene in Prague
Autor(ka) práce: Hornová, Edita
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Grosman, Jakub
Oponenti práce: Šubrt, Daniel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master's thesis examines the current form of the selected club scene in Prague with an emphasis on the profile of the audience of clubs and the evaluation of various aspects of their functioning. The main aim of the analysis was to understand the importance of this scene and to identify factors that can contribute to its sustainability. Methodologically, the thesis uses a combination of qualitative methods, including a questionnaire survey of the audience, analysis of secondary sources and personal interviews with actors of the scene under study. The process involved collecting data from club-goers and then analysing demographic data, economic, social and aesthetic aspects of the club environment. The following key findings emerged from the data analysis: the audience is predominantly made up of younger (26-35 years old), culturally based individuals, with a slight predominance of men. The main motivations for going to clubs are intense music listening, dancing and meeting friends. The typical characteristic of the audience is a high level of involvement and loyalty to the chosen club culture. Despite being perceived as culturally significant by its visitors, the Prague club scene faces challenges related to the ageing of the audience, the decline in the quality of music programmes and the mainstreaming of the club environment. The thesis also results in a set of recommendations that have the potential to influence the practice of entities operating in the selected club scene in Prague.
Klíčová slova: Club Culture; Club Scene; Cultural Entrepreneurship; Prague

Informace o studiu

Studijní program / obor: Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 11. 2023
Datum podání práce: 21. 8. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: