Marketing of Soběslav

Thesis title: Marketing města Soběslavi
Author: Nováková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje marketingu města Soběslavi. Hlavním cílem je posoudit vnímání cestovního ruchu v obci z pohledu obyvatel Soběslavi, spádové oblasti a projíždějících osob na trase Praha -- České Budějovice. Dílčím cílem je tvorba marketingového projektu na podporu kulturní a turistické nabídky Soběslavi. První část diplomové práce se zabývá marketingovou analýzou obce. V druhé části je proveden výzkum, jehož výstupy slouží jako podklad pro tvorbu projektu na podporu kulturní a turistické nabídky Soběslavi. V rámci projektu ve třetí části diplomové práce jsou vytvořeny návrhy různých aktivit cestovního ruchu a navržena některá marketingová opatření pro podporu propagace a informovanosti obyvatel. Závěrečné kapitoly jsou zaměřeny na podmínky pro financování a realizaci projektu.
Keywords: turistická nabídka; marketingový mix; výzkum; marketing města ; marketingová opatřní; Soběslav
Thesis title: Marketing of Soběslav
Author: Nováková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis analysis marketing of the town Soběslav. The main goal is to analyze perception of tourism and tourism offer in the town Soběslav from the point of view of residents, surroundings and transitors. Minor goal is to create a project to support cultural and tourism offer in the town Soběslav. The first part of the diploma is dedicated to the marketing analysis of the town. In the second part of diploma is conducted research, the results of which are used for creation of the project. Within the project in the third part of diploma are designed particular tourism activities and proposed marketing measures to support promotion and awareness of the residents. The final chapters of the diploma deal with conditions for project realization.
Keywords: marketing measures; marketing mix; research; Soběslav; city marketing; tourism offer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2012
Date of submission: 8. 5. 2013
Date of defense: 29. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36911/podrobnosti

Files for download

    Last update: