The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry

Thesis title: The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry
Author: Horák, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Pearce, Chris
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this thesis is to investigate the effects of different hotel response strategies to negative user-generated electronic word of mouth on online travel guide sites and subsequently to identify managerial implications that would lead to an effective online review management in the hotel industry. Three basic response strategies to a negative review were identified: no-response strategy, defensive response strategy and accommodating response strategy. An experimental research method with 240 respondents proved that accommodating response to a negative review has positive impact on customer's perception of a hotel. The most negative perception was observed by the defensive response strategy. The results of this experimental research were confirmed in a Mann-Whitney U-test.
Keywords: Complaint Handling; Online Review Management; Word of Mouth Marketing; Electronic Word-of-Mouth
Thesis title: The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry
Author: Horák, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Pearce, Chris
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jak potenciální zákazník hotelu vnímá různé druhy odpovědí daného hotelu na negativní online recenze a následná identifikace možného využití těchto poznatků k zefektivnění managementu online recenzí v hotelnictví. Byly objeveny tři základní druhy odpovědí hotelu na negativní recenze (tj. žádná odpověď, defenzivní odpověď a konstruktivní odpověď). Metoda experimentálního šetření s 240 respondenty prokázala, že konstruktivní odpověď na negativní recenzi má pozitivní vliv na to, jakým způsobem zákazník vnímá daný hotel. Nejhorší výsledek v tomto ohledu zaznamenala defenzivní odpověď. Výsledky experimentálního šetření byly potvrzeny statistickou metodou pořadového testu Mann-Whitney U-test.
Keywords: Řešení stížností; Management online recenzí; Elektronické Word-of-Mouth; Word of Mouth marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2013
Date of submission: 20. 5. 2014
Date of defense: 17. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45080/podrobnosti

Files for download

    Last update: