Branding Strategy of a Consulting Company

Thesis title: Budování značky poradenské společnosti
Author: Bönischová, Sandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Pruckner, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší budování značky poradenské společnosti. Cílem práce je zhodnotit marketingovou komunikaci konkrétní poradenské firmy, porovnat ji s konkurencí, navrhnout doporučení, která by mohla firmě pomoci dále budovat značku, a přijít na nedostatky, které by měla odstranit. K řešení této práce byla použita příslušná teorie, dotazník, zahraniční studie a analýza konkurence. Hlavním výsledkem této práce je navržený positioning a prvky nabídky, které by měly být zdůrazňovány v komunikační strategii na základě potřeb a tužeb nejatraktivnější cílové skupiny dané firmy, a také finální návrh samotné komunikační strategie.
Keywords: marketingová strategie; budování značky; analýza konkurence; poradenství; marketing služeb
Thesis title: Branding Strategy of a Consulting Company
Author: Bönischová, Sandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Pruckner, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with branding strategy of a consulting company. The goal of this thesis is to evaluate marketing communications of a specific consulting firm, to compare it with competitors, propose recommendations that will help the company to build their brand, and define the weaknesses which should be eliminated. The thesis was based on a relevant theory, questionnaire, foreign study and competition analysis. The major output of this work is designed positioning, main elements that should be emphasized in the communication strategy based on the needs and desires of the most attractive target group of the company, and also the final draft of a communication strategy itself.
Keywords: competition analysis; consulting; brand building; services marketing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48449/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: