Analysis of the marketing strategy of social enterprise

Thesis title: Analýza marketingové strategie sociálního podniku
Author: Doležalová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Horáková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza marketingové strategie sociálního podniku Tichá kavárna se zaměřením na marketingový mix služeb (8P) a její zhodnocení včetně doporučení k jejímu zefektivnění. Teoretická část práce se zabývá marketingem, jeho specifiky ve službách a v sociálním poli či popisu strategického marketingu. Dále pojednává o prvcích marketingového mixu využívaného ve službách a nabízí definice sociálního podnikání. Praktická část pomocí marketingového výzkumu přiblíženého v metodologické části aplikuje teorii na reálný podnik. Jsou zde charakterizovány zřizující organizace a jejich projekt Tichá kavárna spolu se záměrem, stanovenými cíly a s deskripcí cílového trhu. Činnost sociálního podniku je důkladně zanalyzována prostřednictvím marketingového mixu 8P a tento rozbor je doplněn o názory zákazníků. Další pasáž praktické části prezentuje výsledky PESTEL analýzy, Porterova modelu pěti sil a marketingovým výzkumem získané poznatky v souhrnné SWOT analýze. V závěru práce je marketingová strategie Tiché kavárny zhodnocena a navržena jsou také konkrétní doporučení.
Keywords: sociální podnik; sociální podnikání; 8P; marketingový mix služeb; marketingová strategie; Tichá kavárna
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of social enterprise
Author: Doležalová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Horáková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor thesis is the analysis of a marketing strategy with the focus on marketing mix of services (8P) regarding a social business firm called, "Ticha kavarna". The focus is to evaluate this firm, and include recommendations for its future streamlining. The theoretical part of this thesis, deals with marketing, its specifics in services and in the social field or in the portrayal of the strategic marketing. Further on it discusses the elements of the marketing mix, which are used and offers definitions of social entrepreneurial activities. The practical part of the thesis uses the market research (introduced in the methodological part) and applies the theory to the real enterprise. Supervising organizations are characterized, with the focus on their cooperative project with Ticha kavarna, along with the aim, set goals and description of targeted market segment. The functioning of the social firm is thoroughly analysed through the marketing mix of 8P and this analysis is completed with customer questionnaires. The additional section of the practical part, presents the results of the PESTEL analysis, Porter five forces analysis and market research findings obtained in the SWOT analysis. The thesis conclusion consists of the evaluation of the marketing strategy of Ticha kavarna as well as factual recommendations.
Keywords: social enterprise; social entrepreneurship; 8P; marketing mix of services; marketing strategy; Ticha kavarna

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 27. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44683/podrobnosti

Files for download

    Last update: