Perception of Nestlé's corporate social responsibility

Thesis title: VNÍMÁNÍ SPOLEČENSKÉ ODPOVĚDNOSTI FIRMY NESTLÉ
Author: Luňák, Šimon
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Role společenské odpovědnosti roste na důležitosti celosvětově i v České republice. To si uvědomují i firmy a ve stále větším počtu implementují do svých podnikatelských strategií společensky odpovědné koncepty a projekty. Tato diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firmy Nestlé a jejího vlivu na brand image. Dále pak zkoumá vliv společenské odpovědnosti firem v potravinářském průmyslu na nákupní chování jejich spotřebitelů. Cílovou skupinou pro tuto práci jsou muži a ženy z generace mileniálů. Teoretická část popisuje pojem společenská odpovědnost firem a její vztah k brand image a nákupnímu chování. Přechodem mezi teoretickou a praktickou části je kapitola o firmě Nestlé, která popisuje konkrétní strategii a společensky odpovědné projekty společnosti. Praktická část práce pak obsahuje výstupy kvantitativního výzkumu skrze dotazníkové šetření. Z výzkumu vyplývá rostoucí důležitost společenské odpovědnosti u českých mileniálů a je dokázán přímý vliv společenské odpovědnosti firem na brand image a nákupní chování spotřebitelů.
Keywords: společenská odpovědnost firem; nákupní chování; brand image; mileniálové
Thesis title: Perception of Nestlé's corporate social responsibility
Author: Luňák, Šimon
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The role of social responsibility is growing in importance worldwide and in the Czech Republic as well. Companies are aware of this situation and implement socially responsible concepts and projects into their business strategies. This master thesis is focused on issue of Nestlé´s corporate social responsibility and its affects on brand image. It also examines the impact of corporate social responsibility on the shopping behavior of consumers in the food industry. The target group of this master thesis are men and women of millennial generation. The theoretical part of this thesis describes the term of corporate social responsibility and its relationship to brand image and consumer shopping behavior. The transition between the theoretical and practical part is a chapter about Nestlé which describes the specific strategy and socially responsible projects of the company. The practical part of the thesis contains the outputs of quantitative research through a questionnaire survey. The research shows the growing importance of corporate social responsibility among millennials and proves the direct impact of corporate social responsibility on the brand image and shopping behavior of consumers.
Keywords: corporate social responsibility; shopping behavior; brand image; millennials

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 7. 2019
Date of submission: 12. 12. 2020
Date of defense: 27. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70176/podrobnosti

Files for download

    Last update: