Kepner-Tregoe Potential Problem (Opportunity) Analysis in creating advertising campaigns in VCCP Prague

Thesis title: Analýza potenciálních problémů a příležitostí při tvorbě reklamních kampaní ve společnosti VCCP Prague dle metodiky Kepner-Tregoe
Author: Zborets, Yana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vrbová, Lucie
Opponents: Záhoříková, Aneta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou potenciálních problémů a příležitostí, které se mohou vyskytnout při tvorbě reklamních kampaní. K této analýze je použitá metodika amerických sociologů Charlese H. Kepnera a Benjamina B. Tregoea. Úvodní kapitoly práce jsou věnovány managementu rizika a představení samotné metodiky Kepner-Tregoe. Dále práce se zaměřuje na reklamu a proces tvorby reklamní kampaně. V praktické části analýza Kepner-Tregoe je aplikovaná na kreativní agenturu VCCP, jsou identifikované potenciální problémy (příležitosti) při tvorbě reklamních kampaní a navrhnuté kontingenční (využívající) opatření.
Keywords: Management rizika; metodika Kepner-Tregoe; reklamní kampaň; analýza potenciálních problémů a příležitostí
Thesis title: Kepner-Tregoe Potential Problem (Opportunity) Analysis in creating advertising campaigns in VCCP Prague
Author: Zborets, Yana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vrbová, Lucie
Opponents: Záhoříková, Aneta
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's Thesis deals with the application of problem (opportunity) analysis during the creation of advertising campaigns. The methodology of the American sociologists Charles H. Kepner and Benjamin B. Tregoe is being used for this analysis. The opening chapters are devoted to risk management and the introduction of the Kepner-Tregoe methodology. Furthermore, the work focuses on advertising and the process of creating an advertising campaign. Practical part focuses on application of the Kepner-Tregoe analysis on the creative agency VCCP, identifying potential problems (opportunities) during the creation of advertising campaigns and proposing contingent/capitalizing actions.
Keywords: Advertising Campaigns; Potential Problem (Opportunity) Analysis ; Kepner-Tregoe Methodology; Risk Management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2021
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 16. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76459/podrobnosti

Files for download

    Last update: