The Media Reflection of Mercedes-Benz Prague Fashion Week

Thesis title: Mediální reflexe Mercedes-Benz Prague Fashion Week
Author: Nguyen, Dana Linh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá prezentací a medializací největší módní přehlídky v České republice, Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Jejím cílem je analýza, vyhodnocení a komparace tiskových zpráv a mediálních výstupů třech ročníků události, v období mezi lety 2018–2020. V teoretické části se věnuje médiím, metod jejich výzkumu, a především přeměnou kulturní události na událost mediální prostřednictvím procesu mediace se zvláštním důrazem na úlohu tiskových zpráv. Dále popisuje faktory, které ovlivňují výběr zpráv a koncepty gatekeepingu, agenda-settingu a zpravodajských hodnot. Praktická část poskytuje základní informace o zkoumané události a následně využívá kvantitativní obsahovou analýzu k rozboru jejích tiskových zpráv a mediálních výstupů. Na závěr jsou shrnuty poznatky z provedené analýzy a vyhodnoceny stanovené hypotézy.
Keywords: Mercedes-Benz Prague Fashion Week; výzkum médií; kvantitativní obsahová analýza
Thesis title: The Media Reflection of Mercedes-Benz Prague Fashion Week
Author: Nguyen, Dana Linh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the presentation and media coverage of the largest fashion show in the Czech Republic, Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Its aim is to analyze, evaluate and compare the press releases and media outputs of the three years of the event in the period between 2018 and 2020. The theoretical part is focused on the media, methods of their research, and especially the transformation of a cultural event into a media event through a mediation process with special emphasis on the role of press releases. Furthermore, it also describes the factors that influence the selection of reports and the concepts of gatekeeping, agenda-setting and news values. The practical part provides basic information about the researched event and then uses quantitative content analysis to analyze its press releases and media outputs. Finally, the findings of the analysis are summarized and the established hypotheses are evaluated.
Keywords: media research; quantitative content analysis; Mercedes-Benz Prague Fashion Week

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2021
Date of submission: 12. 5. 2021
Date of defense: 16. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76249/podrobnosti

Files for download

    Last update: