Class Elipsa

java.lang.Object
  extended by Elipsa
All Implemented Interfaces:
java.lang.Cloneable

public class Elipsa
extends java.lang.Object
implements java.lang.Cloneable

Instance třídy Elipsa představují elipsy určené pro práci na virtuálním plátně při prvním seznámení s třídami a objekty. Výchozí podoba třídy určená pro první seznámení s třídami a objekty.

Version:
3.00.002
Author:
Rudolf PECINOVSKÝ

Field Summary
static Barva IMPLICITNÍ_BARVA
          Počáteční barva nakreslené instance v případě, kdy uživatel žádnou požadovanou barvu nezadá - pro elipsu Barva.MODRÁ.
static int MAX_KROK
          Maximální povolená velikost kroku.
 
Constructor Summary
Elipsa()
          Připraví novou instanci s implicitními rozměry, umístěním a barvou.
Elipsa(int x, int y, int šířka, int výška)
          Připraví novou instanci se zadanou polohou a rozměry a implicitní barvou.
Elipsa(int x, int y, int šířka, int výška, Barva barva)
          Připraví novou instanci se zadanými rozměry, polohou a barvou.
 
Method Summary
 Barva getBarva()
          Vrátí barvu instance.
static int getKrok()
          Vrátí velikost implicitního kroku, o který se instance přesune při volaní bezparametrickych metod přesunu.
 java.lang.String getNázev()
          Vrátí název instance, tj. název její třídy následovaný pořadím.
 int getŠířka()
          Vrátí šířku instance.
 int getVýška()
          Vrátí výšku instance.
 int getX()
          Vrátí x-ovou souřadnici pozice instance.
 int getY()
          Vrátí y-ovou souřadnici pozice instance.
 void nakresli()
          Vykreslí obraz své instance na plátno.
 void posunDolů()
          Přesune instanci o krok bodů dolů.
 void posunDolů(int vzdálenost)
          Přesune instanci o zadaný počet bodů dolů, při záporné hodnotě parametru nahoru.
 void posunVlevo()
          Přesune instanci o krok bodů vlevo.
 void posunVpravo()
          Přesune instanci o krok bodů vpravo.
 void posunVpravo(int vzdálenost)
          Přesune instanci o zadaný počet bodů vpravo, při záporné hodnotě parametru vlevo.
 void posunVzhůru()
          Přesune instanci o krok bodů nahoru.
 void setBarva(Barva nová)
          Nastaví novou barvu instance.
static void setKrok(int velikost)
          Nastaví velikost implicitního kroku, o který se instance přesune při volaní bezparametrickych metod přesunu.
 void setPozice(int x, int y)
          Nastaví novou pozici instance.
 void setRozměr(int rozměr)
          Nastaví nový "čtvercový" rozměr instance - na zadaný rozměr se nastaví výška i šířka.
 void setRozměr(int šířka, int výška)
          Nastaví nové rozměry instance.
 void smaž()
          Smaže obraz své instance z plátna (nakreslí ji barvou pozadí plátna).
 java.lang.String toString()
          Převede instanci na řetězec.
 
Methods inherited from class java.lang.Object
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait
 

Field Detail

IMPLICITNÍ_BARVA

public static final Barva IMPLICITNÍ_BARVA
Počáteční barva nakreslené instance v případě, kdy uživatel žádnou požadovanou barvu nezadá - pro elipsu Barva.MODRÁ.


MAX_KROK

public static final int MAX_KROK
Maximální povolená velikost kroku.

See Also:
Constant Field Values
Constructor Detail

Elipsa

public Elipsa()
Připraví novou instanci s implicitními rozměry, umístěním a barvou. Instance bude umístěna v levém horním rohu plátna a bude mít implicitní barvu, výšku rovnu kroku a šířku dvojnásobku kroku (tj. implicitně 50x100 bodů).


Elipsa

public Elipsa(int x,
              int y,
              int šířka,
              int výška)
Připraví novou instanci se zadanou polohou a rozměry a implicitní barvou.

Parameters:
x - x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátna
y - y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátna
šířka - Šířka vytvářené instance, šířka > 0
výška - Výška vytvářené instance, výška > 0

Elipsa

public Elipsa(int x,
              int y,
              int šířka,
              int výška,
              Barva barva)
Připraví novou instanci se zadanými rozměry, polohou a barvou.

Parameters:
x - x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátna
y - y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátna
šířka - Šířka vytvářené instance, šířka > 0
výška - Výška vytvářené instance, výška > 0
barva - Barva vytvářené instance
Method Detail

getBarva

public Barva getBarva()
Vrátí barvu instance.

Returns:
Instance třídy Barva definující nastavenou barvu.

getKrok

public static int getKrok()
Vrátí velikost implicitního kroku, o který se instance přesune při volaní bezparametrickych metod přesunu.

Returns:
Velikost implicitního kroku v bodech

getNázev

public java.lang.String getNázev()
Vrátí název instance, tj. název její třídy následovaný pořadím.

Returns:
Řetězec s názvem instance.

getŠířka

public int getŠířka()
Vrátí šířku instance.

Returns:
Šířka instance v bodech

getVýška

public int getVýška()
Vrátí výšku instance.

Returns:
Výška instance v bodech

getX

public int getX()
Vrátí x-ovou souřadnici pozice instance.

Returns:
x-ová souřadnice.

getY

public int getY()
Vrátí y-ovou souřadnici pozice instance.

Returns:
y-ová souřadnice.

nakresli

public void nakresli()
Vykreslí obraz své instance na plátno.


posunDolů

public void posunDolů()
Přesune instanci o krok bodů dolů.


posunDolů

public void posunDolů(int vzdálenost)
Přesune instanci o zadaný počet bodů dolů, při záporné hodnotě parametru nahoru.

Parameters:
vzdálenost - Počet bodů, o které se instance přesune.

posunVlevo

public void posunVlevo()
Přesune instanci o krok bodů vlevo.


posunVpravo

public void posunVpravo()
Přesune instanci o krok bodů vpravo.


posunVpravo

public void posunVpravo(int vzdálenost)
Přesune instanci o zadaný počet bodů vpravo, při záporné hodnotě parametru vlevo.

Parameters:
vzdálenost - Vzdálenost, o kterou se instance přesune.

posunVzhůru

public void posunVzhůru()
Přesune instanci o krok bodů nahoru.


setBarva

public void setBarva(Barva nová)
Nastaví novou barvu instance.

Parameters:
nová - Požadovaná nová barva.

setKrok

public static void setKrok(int velikost)
Nastaví velikost implicitního kroku, o který se instance přesune při volaní bezparametrickych metod přesunu.

Parameters:
velikost - Velikost implicitního kroku v bodech;
musí platit: 0 <= velikost <= MAX_KROK

setPozice

public void setPozice(int x,
                      int y)
Nastaví novou pozici instance.

Parameters:
x - Nová x-ová pozice instance
y - Nová y-ová pozice instance

setRozměr

public void setRozměr(int rozměr)
Nastaví nový "čtvercový" rozměr instance - na zadaný rozměr se nastaví výška i šířka.

Parameters:
rozměr - Nově nastavovaný rozměr v obou směrech; rozměr>0

setRozměr

public void setRozměr(int šířka,
                      int výška)
Nastaví nové rozměry instance. Nastavované rozměry musí být nezáporné, avšak místo nulového rozměru se nastaví rozměr rovný jedné.

Parameters:
šířka - Nově nastavovaná šířka; šířka >= 0
výška - Nově nastavovaná výška; výška >= 0

smaž

public void smaž()
Smaže obraz své instance z plátna (nakreslí ji barvou pozadí plátna).


toString

public java.lang.String toString()
Převede instanci na řetězec. Používá se především při ladění.

Overrides:
toString in class java.lang.Object
Returns:
Řetězcová reprezentace dané instance.