java.lang.ObjectTrojúhelník
public class Trojúhelník
Instance třídy Trojúhelník
představují trojúhelníky určené
pro práci na virtuálním plátně při prvním seznámení s třídami a objekty.
Výchozí podoba třídy určená pro první seznámení s třídami a objekty.
Field Summary | |
---|---|
static Barva |
IMPLICITNÍ_BARVA
Počáteční barva nakreslené instance v případě, kdy uživatel žádnou požadovanou barvu nezadá - pro trojúhelník Barva.ZELENÁ. |
static Směr8 |
IMPLICITNÍ_SMĚR
Směr, kam bude ukazovat vrcholt trojúhelníku v případě, kdy uživatel žádný preferovný směr nezadá. |
static int |
MAX_KROK
Maximální povolená velikost kroku. |
Constructor Summary | |
---|---|
Trojúhelník()
Připraví novou instanci s implicitními rozměry, umístěním, barvou a natočením. |
|
Trojúhelník(int x,
int y,
int šířka,
int výška)
Připraví novou instanci se zadanou polohou a rozměry a implicitní barvou a směrem natočení. |
|
Trojúhelník(int x,
int y,
int šířka,
int výška,
Barva barva)
Připraví novou instanci se zadanými rozměry, polohou a barvou. |
|
Trojúhelník(int x,
int y,
int šířka,
int výška,
Barva barva,
Směr8 směr)
Připraví novou instanci se zadanými rozměry, polohou, barvou, i směrem natočení. |
|
Trojúhelník(int x,
int y,
int šířka,
int výška,
Směr8 směr)
Připraví novou instanci se zadanou polohou, rozměry a směrem natočení a s implicitní barvou. |
Method Summary | |
---|---|
Barva |
getBarva()
Vrátí barvu instance. |
static int |
getKrok()
Vrátí velikost implicitního kroku, o který se instance přesune při volaní bezparametrickych metod přesunu. |
java.lang.String |
getNázev()
Vrátí název instance, tj. název její třídy následovaný pořadím. |
Směr8 |
getSměr()
Vrátí směr instance. tj. směr, co nějž je otočen vrchol. |
int |
getŠířka()
Vrátí šířku instance. |
int |
getVýška()
Vrátí výšku instance. |
int |
getX()
Vrátí x-ovou souřadnici pozice instance. |
int |
getY()
Vrátí y-ovou souřadnici pozice instance. |
void |
nakresli()
Vykreslí obraz své instance na plátno. |
void |
posunDolů()
Přesune instanci o krok bodů dolů. |
void |
posunDolů(int vzdálenost)
Přesune instanci o zadaný počet bodů dolů, při záporné hodnotě parametru nahoru. |
void |
posunVlevo()
Přesune instanci o krok bodů vlevo. |
void |
posunVpravo()
Přesune instanci o krok bodů vpravo. |
void |
posunVpravo(int vzdálenost)
Přesune instanci o zadaný počet bodů vpravo, při záporné hodnotě parametru vlevo. |
void |
posunVzhůru()
Přesune instanci o krok bodů nahoru. |
void |
setBarva(Barva nová)
Nastaví novou barvu instance. |
static void |
setKrok(int velikost)
Nastaví velikost implicitního kroku, o který se instance přesune při volaní bezparametrickych metod přesunu. |
void |
setPozice(int x,
int y)
Nastaví novou pozici instance. |
void |
setRozměr(int rozměr)
Nastaví nový "čtvercový" rozměr instance - na zadaný rozměr se nastaví výška i šířka. |
void |
setRozměr(int šířka,
int výška)
Nastaví nové rozměry instance. |
void |
setSměr(Směr8 nový)
Nastaví nový směr instance. |
void |
smaž()
Smaže obraz své instance z plátna (nakreslí ji barvou pozadí plátna). |
java.lang.String |
toString()
Převede instanci na řetězec. |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
public static final Barva IMPLICITNÍ_BARVA
public static final Směr8 IMPLICITNÍ_SMĚR
public static final int MAX_KROK
Constructor Detail |
---|
public Trojúhelník()
public Trojúhelník(int x, int y, int šířka, int výška)
x
- x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátnašířka
- Šířka vytvářené instance, šířka > 0výška
- Výška vytvářené instance, výška > 0public Trojúhelník(int x, int y, int šířka, int výška, Barva barva)
x
- x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátnašířka
- Šířka vytvářené instance, šířka > 0výška
- Výška vytvářené instance, výška > 0barva
- Barva vytvářené instancepublic Trojúhelník(int x, int y, int šířka, int výška, Barva barva, Směr8 směr)
x
- x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátnašířka
- Šířka vytvářené instance, šířka > 0výška
- Výška vytvářené instance, výška > 0barva
- Barva vytvářené instancesměr
- Směr, do nějž bude natočen vrchol trojúhelníku -
je třeba zadat některou z instancí třídy Směr8public Trojúhelník(int x, int y, int šířka, int výška, Směr8 směr)
x
- x-ová souřadnice, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice, y>=0, y=0 má horní okraj plátnašířka
- Šířka instance, šířka > 0výška
- Výška instance, výška > 0směr
- Směr, do nějž bude natočen vrchol trojúhelníku -
je třeba zadat některou z instancí třídy Směr8Method Detail |
---|
public Barva getBarva()
public static int getKrok()
public java.lang.String getNázev()
public Směr8 getSměr()
public int getŠířka()
public int getVýška()
public int getX()
public int getY()
public void nakresli()
public void posunDolů()
public void posunDolů(int vzdálenost)
vzdálenost
- Počet bodů, o které se instance přesune.public void posunVlevo()
public void posunVpravo()
public void posunVpravo(int vzdálenost)
vzdálenost
- Vzdálenost, o kterou se instance přesune.public void posunVzhůru()
public void setBarva(Barva nová)
nová
- Požadovaná nová barva.public static void setKrok(int velikost)
velikost
- Velikost implicitního kroku v bodech;MAX_KROK
public void setPozice(int x, int y)
x
- Nová x-ová pozice instancey
- Nová y-ová pozice instancepublic void setRozměr(int rozměr)
rozměr
- Nově nastavovaný rozměr v obou směrech; rozměr>0public void setRozměr(int šířka, int výška)
šířka
- Nově nastavovaná šířka; šířka >= 0výška
- Nově nastavovaná výška; výška >= 0public void setSměr(Směr8 nový)
nový
- Požadovaný nový směr.public void smaž()
public java.lang.String toString()
toString
in class java.lang.Object