java.lang.ObjectObdélník
public class Obdélník
Instance třídy Obdélník
představují obdélníky určené
pro práci na virtuálním plátně při prvním seznámení s třídami a objekty.
Výchozí podoba třídy určená pro první seznámení s třídami a objekty.
Field Summary | |
---|---|
static Barva |
IMPLICITNÍ_BARVA
Počáteční barva nakreslené instance v případě, kdy uživatel žádnou požadovanou barvu nezadá - pro obdélník Barva.ČERVENÁ. |
static int |
MAX_KROK
Maximální povolená velikost kroku. |
Constructor Summary | |
---|---|
Obdélník()
Připraví novou instanci s implicitními rozměry, umístěním a barvou. |
|
Obdélník(int x,
int y,
int šířka,
int výška)
Připraví novou instanci se zadanou polohou a rozměry a implicitní barvou. |
|
Obdélník(int x,
int y,
int šířka,
int výška,
Barva barva)
Připraví novou instanci se zadanými rozměry, polohou a barvou. |
Method Summary | |
---|---|
Barva |
getBarva()
Vrátí barvu instance. |
static int |
getKrok()
Vrátí velikost implicitního kroku, o který se instance přesune při volaní bezparametrickych metod přesunu. |
java.lang.String |
getNázev()
Vrátí název instance, tj. název její třídy následovaný pořadím. |
int |
getŠířka()
Vrátí šířku instance. |
int |
getVýška()
Vrátí výšku instance. |
int |
getX()
Vrátí x-ovou souřadnici pozice instance. |
int |
getY()
Vrátí y-ovou souřadnici pozice instance. |
void |
nakresli()
Vykreslí obraz své instance na plátno. |
void |
posunDolů()
Přesune instanci o krok bodů dolů. |
void |
posunDolů(int vzdálenost)
Přesune instanci o zadaný počet bodů dolů, při záporné hodnotě parametru nahoru. |
void |
posunVlevo()
Přesune instanci o krok bodů vlevo. |
void |
posunVpravo()
Přesune instanci o krok bodů vpravo. |
void |
posunVpravo(int vzdálenost)
Přesune instanci o zadaný počet bodů vpravo, při záporné hodnotě parametru vlevo. |
void |
posunVzhůru()
Přesune instanci o krok bodů nahoru. |
void |
setBarva(Barva nová)
Nastaví novou barvu instance. |
static void |
setKrok(int velikost)
Nastaví velikost implicitního kroku, o který se instance přesune při volaní bezparametrickych metod přesunu. |
void |
setPozice(int x,
int y)
Nastaví novou pozici instance. |
void |
setRozměr(int rozměr)
Nastaví nový "čtvercový" rozměr instance - na zadaný rozměr se nastaví výška i šířka. |
void |
setRozměr(int šířka,
int výška)
Nastaví nové rozměry instance. |
void |
smaž()
Smaže obraz své instance z plátna (nakreslí ji barvou pozadí plátna). |
java.lang.String |
toString()
Převede instanci na řetězec. |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
public static final Barva IMPLICITNÍ_BARVA
public static final int MAX_KROK
Constructor Detail |
---|
public Obdélník()
public Obdélník(int x, int y, int šířka, int výška)
x
- x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátnašířka
- Šířka vytvářené instance, šířka > 0výška
- Výška vytvářené instance, výška > 0public Obdélník(int x, int y, int šířka, int výška, Barva barva)
x
- x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátnašířka
- Šířka vytvářené instance, šířka > 0výška
- Výška vytvářené instance, výška > 0barva
- Barva vytvářené instanceMethod Detail |
---|
public Barva getBarva()
public static int getKrok()
public java.lang.String getNázev()
public int getŠířka()
public int getVýška()
public int getX()
public int getY()
public void nakresli()
public void posunDolů()
public void posunDolů(int vzdálenost)
vzdálenost
- Počet bodů, o které se instance přesune.public void posunVlevo()
public void posunVpravo()
public void posunVpravo(int vzdálenost)
vzdálenost
- Vzdálenost, o kterou se instance přesune.public void posunVzhůru()
public void setBarva(Barva nová)
nová
- Požadovaná nová barva.public static void setKrok(int velikost)
velikost
- Velikost implicitního kroku v bodech;MAX_KROK
public void setPozice(int x, int y)
x
- Nová x-ová pozice instancey
- Nová y-ová pozice instancepublic void setRozměr(int rozměr)
rozměr
- Nově nastavovaný rozměr v obou směrech; rozměr>0public void setRozměr(int šířka, int výška)
šířka
- Nově nastavovaná šířka; šířka >= 0výška
- Nově nastavovaná výška; výška >= 0public void smaž()
public java.lang.String toString()
toString
in class java.lang.Object