java.lang.ObjectPlátno
public final class Plátno
Třída Plátno
slouží k jednoduchému kreslení na virtuální plátno.
Třída neposkytuje veřejný konstruktor, protože chce, aby její instance
byla jedináček, tj. aby se všechno kreslilo na jedno a to samé plátno.
Jediným způsobem, jak získat odkaz na instanci třídy Plátno,
je volaní statické metody getPlátno()
.
Aby bylo možno na plátno obyčejné kreslit a nebylo nutno kreslené objekty přihlašovat, odmazané časti obrazců se automaticky neobnovují. Je-li proto při smazání některého obrazce odmazána část jiného obrazce, je třeba příslušný obrazec explicitně překreslit.
Field Summary | |
---|---|
(package private) java.awt.Point |
pozice
Pozice plátna na obrazovace - při používání více obrazovek je občas třeba ji po zviditelnění obnovit. |
Method Summary | |
---|---|
Barva |
getBarvaPozadí()
Vrátí aktuální barvu pozadí. |
static Plátno |
getPlátno()
Jediná metoda umožnující získat odkaz na instanci plátna. |
int |
getŠířka()
Vrátí šířku plátna. |
int |
getVýška()
Vrátí výšku plátna. |
boolean |
isViditelné()
Poskytuje informaci o aktuální viditelnosti okna. |
void |
kresliČáru(int x1,
int y1,
int x2,
int y2,
Barva barva)
Nakresli na plátno úsečku se zadanými krajními body. |
void |
kresliString(java.lang.String text,
int x,
int y,
Barva barva)
Vypíše na plátno text aktuálním písmem a aktuální barvou popředí. |
void |
setBarvaPopředí(Barva barva)
Nastaví pro plátno barvu popředí. |
void |
setBarvaPozadí(Barva barva)
Nastaví pro plátno barvu pozadí. |
void |
setRozměr(int šířka,
int výška)
Nastaví nový rozměr plátna zadáním jeho výsky a šířky. |
void |
setViditelné(boolean viditelné)
Nastaví viditelnost plátna. |
void |
smaž()
Smaže plátno, přesněji smaže všechny obrazce na plátně. |
void |
smaž(java.awt.Shape obrazec)
Smaže zadaný obrazec na plátně; obrazec vsak stalé existuje, jenom není vidět. |
static void |
smažPlátno()
Smaže plátno, přesněji smaže všechny obrazce na plátně. |
java.lang.String |
toString()
Převede instanci na řetězec. |
void |
zaplň(java.awt.Shape obrazec)
Nakreslí zadaný obrazec a vybarví jej barvou popředí plátna. |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
java.awt.Point pozice
Method Detail |
---|
public Barva getBarvaPozadí()
public static Plátno getPlátno()
public int getŠířka()
public int getVýška()
public boolean isViditelné()
public void kresliČáru(int x1, int y1, int x2, int y2, Barva barva)
x1
- x-ová souřadnice počátkuy1
- y-ová souřadnice počátkux2
- x-ová souřadnice koncey2
- x-ová souřadnice koncebarva
- Barva úsečkypublic void kresliString(java.lang.String text, int x, int y, Barva barva)
text
- Zobrazovaný textx
- x-ová souřadnice textuy
- y-ová souřadnice textubarva
- Barva, kterou se zadaný text vypíšepublic void setBarvaPopředí(Barva barva)
barva
- Nastavovaná barva popředípublic void setBarvaPozadí(Barva barva)
barva
- Nastavovaná barva pozadípublic void setRozměr(int šířka, int výška)
šířka
- Nova šířka plátna v bodechvýška
- Nová výška plátna v bodechpublic void setViditelné(boolean viditelné)
viditelné
- true
má-li být plátno viditelné,
false
má-li naopak přestat být viditelnépublic void smaž()
public void smaž(java.awt.Shape obrazec)
obrazec
- Obrazec, který má byt smazánpublic static void smažPlátno()
public java.lang.String toString()
toString
in class java.lang.Object
public void zaplň(java.awt.Shape obrazec)
obrazec
- Kreslený obrazec