Úlohy disciplíny Řízení projektu mají hned dvě roviny. Tou první rovinou je sestavení pracovního produktu Plán
projektu, který je klíčovým podkladem pro úspěšnou realizaci celého projektu integrace dat do Google Analytics. Úlohy
této disciplíny v rámci Plánu projektu alokují kapacity jednotlivých pracovních rolí, nebo stanovují způsob komunikace
včetně vymezení používaných komunikačních prostředků a kanálů v průběhu realizace celého projektu. Součástí Plánu
projektu je dále identifikace potenciálních rizik s návrhem na jejich ošetření a popisem způsobu vypořádání se s nimi v
případě, že by reálně nastaly. Podstatnou součástí Plánu projektu je dále plánování činnosti, které lze chápat jako
jakýsi časový harmonogram s přiřazenými rolemi a očekávanými výstupy.
Druhou rovinou jsou úlohy, které jsou spojené s řízením a plánováním jednotlivých iterací. Mezi tyto úlohy patří kromě
úloh Plánování iterace a Řízení iterace patří i Zhodnocení výsledků iterace. Tyto tři úlohy jsou součástí každé z
iterací v průběhu celého životního cyklu metodiky. Od druhé fáze životního cyklu metodiky je do této roviny nově
zařazena úloha Řízení odchylek vůči plánu. V poslední fázi životního cyklu je vyhodnocena realizace celého projektu
úlohou Zhodnocení realizace projektu jako celku.
Na integraci dat do Google Analytics lze hledět jako na projekt, který Rosenau popisuje jako „organizované úsilí k
dosažení určitého cíle“ (Rosenau, 2000). Metodika integrace dat do GA se na pracovní produkty Řízení projektu dívá ze
dvou perspektiv. První je plánování projektu jako celu, kterou reprezentuje pracovní produkt Plán projektu a druhou
perspektivou je plánování jednotlivých iterací, které reprezentuje pracovní produkt Plán iterace. Obě perspektivy se
potkávají v pracovním produktu Seznam pracovních položek, který je nejprve navržen pro projekt jako celek a následně
používán pro plánování jednotlivých iterací.
|