K obsahovému vymezení Metodiky integrace dat do Google Analytics poslouží kritéria kategorizace metodik tak, jak je vymezuje Buchalcevová. Jedná se tedy o kritéria zaměření metodiky, rozsah metodiky, váha metodiky, typ řešení, doména a přístup k řešení (Buchalcevová, 2009). Z hlediska zaměření metodiky se jedná o metodiku projektovou, respektive zaměřenou pouze na určitou oblast, kterou je integrace dat do GA.
Rozsah metodiky vymezuje Buchalcevová jako fáze, role a dimenze, které jsou metodikou pokryty (Buchalcevová, 2009). Metodika integrace dat do GA v tomto ohledu pokrývá fáze vymezené metodikou MMSP, tedy zahájení, rozpracování, konstrukce a zavedení (Rejnková, 2011). Počátek zahajovací fáze je vymezen záměrem realizace integrace dat a koncem zaváděcí fáze se rozumí zužitkování integrovaných dat. Rolemi metodiky byly identifikovány datový stewarda, systémový integrátor, vývojář, webový analytik, právník, databázový specialista a online marketingový specialista. Vymezením dimenzí dle kritéria rozsahu metodiky se pak metodika omezí na dimenze technologie, data/informace a funkce/procesy vymezené metodikou MMDIS (Bruckner, 2012).
Z pohledu kritéria váha metodiky dle Buchalcevové je Metodika integrace dat do GA spíše metodikou rigorózní, tedy metodikou s přesně popsanými prvky. Dle kritéria typ řešení lze navrženou metodiku charakterizovat jako integraci existujících řešení. Z hlediska kritéria doména má metodika přesah do oblastí Business Intelligence, Customer Relationship Management, Enterprise Application Integration a e-commerce. Posledním kritériem je kritérium přístup k řešení. Buchalcevová uvádí, že přístup k řešení se aplikuje pouze v případě vývoje nového SW, což není obsahem této metodiky. Kritérium přístup k řešení proto v kategorizaci zohledněno není (Buchalcevová, 2009).
Kritérium |
Hodnocení |
Zaměření metodiky |
Projektová metodika v oblasti datové integrace. |
Rozsah metodiky: Fáze |
Dle MMSP: zahájení, rozpracování, konstrukce a zavedení. |
Rozsah metodiky: Role |
Datový steward, systémový integrátor, vývojář, webový analytik, právník, databázový a online marketingový specialista. |
Rozsah metodiky: Dimenze |
Funkce/procesy, data/informace a software dle MMDIS. |
Váha metodiky |
Převážně rigorózní s agilními prvky. |
Typ řešení |
Integrace existujících řešení. |
Doména |
BI, CRM, EAI a e-commerce. |
Přístup k řešení |
Nezávislé na přístupu k řešení. |
Kategorizace metodiky Integrace dat do Google Analytics |