Prostřednictvím této webové verze Metodiky integrace dat do Google Analytics je možné na metodiku nahlížet z různých úhlů pohledu a bezproblémově přecházet mezi souvisejícími rolemi, úlohami a pracovními produkty (Rejnková, 2011). Metodika integrace dat do Google Analytics je po vzoru MMSP vymezena prvky metodického obsahu, kterými jsou životní cyklus, fáze, iterace, aktivity, úlohy, disciplíny, role a pracovní produkty. Jednotlivé prvky jsou vzájemně úzce provázány. Provázanost prvků vychází již z jejich definic. Následující tabulka uvádí popis každého ze zmíněných prvků metodického obsahu metodiky MMSP, jak jej uvádí Rejnková (Rejnková, 2011), případně následně upravuje a rozšiřuje Buchalcevová (Buchalcevová, 2013).
Prvek metodického obsahu metodiky MMSP |
Popis prvku |
Životní cyklus |
Posloupnost fází, iterací, aktivit a úloh. |
Fáze |
Část životního cyklu tvořená iteracemi. |
Iterace |
Opakovatelná sekvence aktivit. |
Aktivita |
Množina souvisejících úloh. |
Úloha |
Popisuje, co dělat, aby bylo dosaženo stanovených cílů. |
Disciplína |
Skupina úloh, které se vztsahují k určité oblasti zájmu. |
Role |
Člen týmu, který provádí úlohy a vytváří pracovní produkty. |
Pracovní produkt |
V průběhu projektu vytváření nebo modifikovaný výstup. |
Prvky metodiky MMSP podle (Rejnková, 2011) a (Buchalcevová, 2013) |
Páteřním prvkem metodiky je životní cyklus, který se skládá ze čtyř fází. Fáze v Metodice integrace dat do Google Analytics zůstávají totožné jako v případě metodiky MMSP s tím rozdílem, že je přizpůsoben jejich význam a obsah řešené problematice. Metodika tak po vzoru MMSP rozlišuje fáze Zahájení, Rozpracování, Konstrukce a Zavedení (Rejnková, 2011). Každá z fází je současně definována jako iterace, která je zakončená milníkem. Metodika tak zároveň pracuje se čtyřmi iteracemi a čtyřmi milníky. Každá z iterací je dále rozdělena na sadu souvisejících úloh, které v terminologii metodiky nazýváme aktivity. Rozpadem aktivit se dostaneme k nejmenším prvkům, jež jsou metodikou vymezeny, a sice k úlohám. Metodika integrace dat do Google Analytics rozlišuje celkem 53 úloh rozdělených do 14 aktivit. Avšak nutno podotknout, že některé z úloh i aktivit se napříč iteracemi mohou opakovat. Opakují se především o úlohy, které danou iteraci plánují, řídí a následně vyhodnocují. Reálně tak metodika popisuje 42 unikátních úloh a 10 unikátních aktivit.
Dalším prvkem jsou dle MMSP role. Metodika integrace dat do Google Analytics vymezuje projektový tým čítající celkem 8 rolí, jedná se o role: Systémový integrátor, Datový steward, Webový analytik, Právník, Online marketingový specialista, Databázový specialista, Vývojář a Zainteresovaná strana. Role jsou charakteristické svými schopnostmi, dovednostmi, pravomocemi a zodpovědnostmi. Kromě toho role vykonávají zmíněné úlohy a současně jsou zodpovědné za pracovní produkty (Rejnková, 2011). Pracovní produkty Metodiky integrace dat do Google Analytics taktéž vycházejí z MMSP. Některé pracovní produkty Metodika integrace dat do Google Analytics z MMSP převzala a přizpůsobila řešené problematice, další nově zavedla (například pracovní produkt Datový model) a některé nezohledňuje. Posledním prvkem metodiky jsou pak disciplíny, které nejsou nic jiného, než množina úloh vztažená ke konkrétní oblasti zájmu. Smyslem disciplín je úlohy přehledně a logicky kategorizovat.
|