Guideline: Obsahové vymezení
Main Description

K obsahovému vymezení Metodiky integrace dat do Google Analytics poslouží kritéria kategorizace metodik tak, jak je vymezuje Buchalcevová. Jedná se tedy o kritéria zaměření metodiky, rozsah metodiky, váha metodiky, typ řešení, doména a přístup k řešení (Buchalcevová, 2009). Z hlediska zaměření metodiky se jedná o metodiku projektovou, respektive zaměřenou pouze na určitou oblast, kterou je integrace dat do GA.

Rozsah metodiky vymezuje Buchalcevová jako fáze, role a dimenze, které jsou metodikou pokryty (Buchalcevová, 2009). Metodika integrace dat do GA v tomto ohledu pokrývá fáze vymezené metodikou MMSP, tedy zahájení, rozpracování, konstrukce a zavedení (Rejnková, 2011). Počátek zahajovací fáze je vymezen záměrem realizace integrace dat a koncem zaváděcí fáze se rozumí zužitkování integrovaných dat. Rolemi metodiky byly identifikovány datový stewarda, systémový integrátor, vývojář, webový analytik, právník, databázový specialista a online marketingový specialista. Vymezením dimenzí dle kritéria rozsahu metodiky se pak metodika omezí na dimenze technologie, data/informace a funkce/procesy vymezené metodikou MMDIS (Bruckner, 2012).

Z pohledu kritéria váha metodiky dle Buchalcevové je Metodika integrace dat do GA spíše metodikou rigorózní, tedy metodikou s přesně popsanými prvky. Dle kritéria typ řešení lze navrženou metodiku charakterizovat jako integraci existujících řešení. Z hlediska kritéria doména má metodika přesah do oblastí Business Intelligence, Customer Relationship Management, Enterprise Application Integration a e-commerce. Posledním kritériem je kritérium přístup k řešení. Buchalcevová uvádí, že přístup k řešení se aplikuje pouze v případě vývoje nového SW, což není obsahem této metodiky. Kritérium přístup k řešení proto v kategorizaci zohledněno není (Buchalcevová, 2009).

Kritérium Hodnocení
Zaměření metodiky Projektová metodika v oblasti datové integrace.
Rozsah metodiky: Fáze Dle MMSP: zahájení, rozpracování, konstrukce a zavedení.
Rozsah metodiky: Role Datový steward, systémový integrátor, vývojář, webový analytik, právník, databázový a online marketingový specialista.
Rozsah metodiky: Dimenze Funkce/procesy, data/informace a software dle MMDIS.
Váha metodiky Převážně rigorózní s agilními prvky.
Typ řešení Integrace existujících řešení.
Doména BI, CRM, EAI a e-commerce.
Přístup k řešení Nezávislé na přístupu k řešení.

Kategorizace metodiky Integrace dat do Google Analytics