Domain: Testování
Relationships
Main Description

Bureš vnímá testování jako prostředek k dosažení určité úrovně kvality, která do určité míry předchází defektům, případně tyto defekty včas odhaluje (Bureš, 2016). Pokud by se kritický defekt objevil na produkční verzi, může to mít z hlediska funkčnosti integrace i dodatečných nákladů fatální dopady. Testování tak můžeme chápat jako nástroj, který pomáhá snižovat případné neočekávané náklady a současně pomáhá dodat výstup v očekávané kvalitě.

Metodika integrace dat do Google Analytics klade na testování vysoký důraz a to z výše uvedených důvodů. V rámci disciplíny Testování pracuje metodika se čtyřmi vzájemně provázanými pracovními produkty, kterými jsou Seznam testovacích nápadů, Plán testů, Testovací případ a Záznam výsledků testů. V Metodice integrace dat do GA nevystupuje role Testera, která je zde považována za nadbytečnou, jelikož se nejedná o klasický software, nýbrž pouze o datové propojení existujících komponent. Testování tak realizují role Webového analytika a Vývojáře, které by neměly být reprezentovány stejnými osobami, které prováděli implementaci řešení.