Bureš vnímá testování jako prostředek k dosažení určité úrovně kvality, která do určité míry předchází defektům,
případně tyto defekty včas odhaluje (Bureš, 2016). Pokud by se kritický defekt objevil na produkční verzi, může to mít
z hlediska funkčnosti integrace i dodatečných nákladů fatální dopady. Testování tak můžeme chápat jako nástroj, který
pomáhá snižovat případné neočekávané náklady a současně pomáhá dodat výstup v očekávané kvalitě.
Metodika integrace dat do Google Analytics klade na testování vysoký důraz a to z výše uvedených důvodů. V rámci
disciplíny Testování pracuje metodika se čtyřmi vzájemně provázanými pracovními produkty, kterými jsou Seznam
testovacích nápadů, Plán testů, Testovací případ a Záznam výsledků testů. V Metodice integrace dat do GA nevystupuje
role Testera, která je zde považována za nadbytečnou, jelikož se nejedná o klasický software, nýbrž pouze o datové
propojení existujících komponent. Testování tak realizují role Webového analytika a Vývojáře, které by neměly být
reprezentovány stejnými osobami, které prováděli implementaci řešení.
|