Metodika integrace dat do Google Analytics vychází z principů metodiky MMSP. Rejnková uvádí, že MMSP je
vhodná především pro projekty, které mohou být charakterizovány následujícími specifickými rysy:
-
délka projektu do 6 měsíců,
-
do 10 členů týmu,
-
projekt resp. vyvíjený systém, není extra kritický.
Kromě specifik týkajících se projektu navržená metodika dále respektuje následující principy agilního modelování dle
Scotta W. Amblera [Ambler, 2011a]:
1. Aktivní účast zainteresovaných stran na projektu – Zainteresované strany by měly
každodenně spolupracovat s vývojovým týmem a poskytovat mu potřebné informace.
2. Návrh architektury řešení – Na začátku každého agilního projektu je nutné
identifikovat architekturu, která je aplikovatelná pro vytvářené softwarové řešení.
3. Nepřetržitá dokumentace – V průběhu celého životního cyklu je nutné vytvářet
kvalitní dokumentaci projektu.
4. Dokumentovat co nejpozději – Dokumentaci je vhodné vytvářet co nejpozději je to
možné, což zabrání archivování spekulativních a často měnících se informací a pomůže zaznamenání pouze toho, co je
opravdu důležité a stabilní.
5. Iterativní modelování - Na začátku každé iterace je vhodné modelovat, alespoň
jako součást plánování.
6. Dostatečně dobré artefakty – Modely či dokumenty je nutné vytvářet tak, aby byly
pro danou situaci dostačující. Jakékoliv nadbytečné informace jsou zbytečné.
7. Více modelů – Je vhodné vytvářet různé typy modelů, protože každý z nich nahlíží
na znázorňovanou realitu z jiného úhlu pohledu a je použitelný v jiné situaci.
8. Požadavky dle priorit – Agilní týmy zpracovávají požadavky dle priorit, které
jsou určeny zainteresovanými stranami a sledují co nejvyšší návratnost investic.
9. Předvídání požadavků – Na začátku agilního projektu je nutné identifikovat rozsah
projektu a vytvořit prvotní seznam požadavků setříděný dle priorit.
(Rejnková, 2011)
|