Role: Online marketingový specialista
Role Sets: Role
Relationships
Main Description

Online marketingový specialista je odborníkem na oblast marketingové komunikace, kde zná možnosti běžně používaných inzertních systémů a v rámci těchto systémů spravuje reklamní kampaně. V nástroji Google Analytics se Online marketingový specialista orientuje, protože skrze něj vyhodnocuje úspěšnost a návratnost spravovaných kampaní. Online marketingový specialista je tak schopen posoudit, jaká data z nástroje Google Analytics mu pomohou lépe vyhodnocovat úspěšnost kampaní a jaká data mohou jím spravované kampaně nějakým způsobem vylepšit.

Typickým příkladem vylepšení inzerce je sestavení pokročilých remarketingových publik na základě integrovaných dat v nástroji Google Analytics, které je možné naimportovat do inzertního systému Google Ads a lépe tak zacílit komunikaci na relevantnější uživatele. Právě tento typ případů užití, kdy dochází k propojení integrovaných dat v Google Analytics s marketingovou komunikací, tato role navrhuje a později aplikuje v praxi.