Vliv stylu vedení na kulturu učení ve vybrané organizaci

Název práce: Vliv stylu vedení na kulturu učení ve vybrané organizaci
Autor(ka) práce: Čápová, Anna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hiršová, Miloslava
Oponenti práce: Glaserová, Martina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda styl vedení ovlivňuje kulturu učení ve vybrané organizaci. V literární rešerši je představeno více stylů vedení a popsána kultura učení v organizaci. Dále je vysvětlena závislost těchto dvou proměnných. Předpokladem bylo, že určité styly vedení jsou pro kulturu učení v organizaci vhodnější a jiné tuto problematiku příliš nezohledňují. Pro výzkum byly stanoveny tři výzkumné otázky. Byl proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. K výzkumu byly využity dotazníky The Dimensions of Learning Organizations Questionnaire a Czech Leadership Questionnaire. Výsledek získaných dat ukázal největší zastoupení transformačního stylu vedení a existenci velmi dobře rozvinuté kultury učení. Data neukázala bližší vztah stylu vedení a kultury učení ve zkoumané organizaci. Na základě získaných dat z dotazníku byla vytvořena doporučení pro další zlepšení kultury učení v organizaci.
Klíčová slova: Transformační styl vedení; Transakční styl vedení; Laissez-faire styl vedení; Kultura učení; DLOQ; CLQ
Název práce: Influence of leadership on learning culture in chosen organoízation
Autor(ka) práce: Čápová, Anna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hiršová, Miloslava
Oponenti práce: Glaserová, Martina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelors thesis is finding out if style of leadership has an influence on learning culture in chosen organization. In literary research the different styles of leadership and learning culture in an organization are described. In the next part we explore the relation of these two variables. The assumption was that some styles of leadership are suitable for learning culture in an organization and others don’t take this matter into account. Quantitative research was done by a questionaire survey. To complete the survey „The Dimension of Learning Organisations Questionnaire“ and „Czech Leadership Questionnaire“ were used. The result of collected data shows the highest representation of transactional leadership and the existence of highly developed learning culture. Data did not reveal a closer relationship between leadership and learning culture in researched organization. Based on the collected data from the questionnaires a recommendation was made for an additional improvement in the learning culture of researched company.
Klíčová slova: Transformational leadership; Transactional leadership; Laissez-faire leadership; Learning culture; DLOQ; CLQ

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 9. 2020
Datum podání práce: 24. 4. 2021
Datum obhajoby: 31. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74113/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: