Studie (účinnosti) product placementu v online hrách s využitím eye trackingu

Název práce: Studie (účinnosti) product placementu v online hrách s využitím eye trackingu
Autor(ka) práce: Paštiková, Alice
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce zkoumá rostoucí fenomén užití marketingu v online hrách konkrétně ve formě product placementu. Práce posuzuje vliv známosti značky na paměť, postoj a vizuální atraktivitu skrze eye-tracking, dotazník a polostrukturované rozhovory. Závěry výzkumu potvrzují významný vliv známosti značky na nepodmíněné vybavení si a postoj k produktu. U ostatních metrik byl faktor známosti shledán nevýznamným nebo nešlo jasně rozhodnout o závěru. V rámci analýzy byly zkoumány i další faktory, a to pořadí PP, velikost PP a vliv zkušeností respondentů s videohrami. Pořadí PP nemělo na vizuální pozornost vliv, naopak velikost PP a zkušenosti respondentů výrazný vliv měly. Kódování polostrukturovaných rozhovorů přiblížilo pohled na aktuální postoje i budoucí očekávání v oblasti product placementu a videoher.
Klíčová slova: Online marketing; Product placement; Eye-tracking; Streaming
Název práce: Product Placement in Online Games in the Stream Interface
Autor(ka) práce: Paštiková, Alice
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis is examining the phenomena of increasing marketing usage in online games in the form of product placement. The thesis explores how the factor of brand familiarity affects memory, attitude and visual attractivity through eye-tracking, questionnaire and semi-structured interviews. The results confirm the influence of brand familiarity on unaided recall and the attitude towards the product. Familiarity is not significantly affecting other eye-tracking metrics or the relationship was indifferent to decide. Furthermore, the analysis examines additional factors as PP sequence, PP size and the influence of respondents‘ experiences with videogames. The sequence of PP has no influence on visual attention but the other two factors did have a great impact. Coded semi-structured interviews elucidate the view of opinions and attitudes and expectations in product placement and videogames.
Klíčová slova: Eye-tracking; Online marketing; Streaming; Product placement

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 2. 2020
Datum podání práce: 27. 6. 2021
Datum obhajoby: 2021

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: