Tato diplomová práce se zabývá teorií cílů a faktory, které mající vliv na motivaci zaměstnanců plnit cíle v pracovním prostředí. Prvotním cílem práce bylo nejprve pomocí kvantitativní analýzy verifikovat faktory ovlivňující oddanost k cíli tak, jak je popisuje Howard J. Klein. Výzkumný vzorek tvořili zaměstnanci 5 firem z prostředí automobilového průmyslu, data byla získána díky speciálně vytvořenému dotazníku. Po provedení statistické metody korelační matice bylo zjištěno, že je mezi testovan... zobrazit celý abstraktTato diplomová práce se zabývá teorií cílů a faktory, které mající vliv na motivaci zaměstnanců plnit cíle v pracovním prostředí. Prvotním cílem práce bylo nejprve pomocí kvantitativní analýzy verifikovat faktory ovlivňující oddanost k cíli tak, jak je popisuje Howard J. Klein. Výzkumný vzorek tvořili zaměstnanci 5 firem z prostředí automobilového průmyslu, data byla získána díky speciálně vytvořenému dotazníku. Po provedení statistické metody korelační matice bylo zjištěno, že je mezi testovanými faktory silná vazba, z čehož vyplývá, že faktory nejsou vhodně definované. Z toho důvodu byl formulován nový cíl práce, a to vytvoření modelu vysvětlujícího oddanost k cíli. Pro dosažení nového cíle práce byla použita explorační a konfirmační faktorová analýza následovaná vícenásobnou regresí. Práce představuje dva vytvořené modely vysvětlující oddanost k cíli, které ukázaly přítomnost faktoru potřeby ocenění, který je klíčový ve vztahu k oddanosti k cíli. |