Tato bakalářská práce se zabývá službou BOPS (z anglického „Buy Online, Pickup-in-Store“, v překladu „koupit online, vyzvednou na prodejně“) a zákaznickým chováním v momentě vyzvednutí objednávky na prodejně. Cílem této práce je zhodnotit vliv po-lohy výdejního místa na impulzivní nákupy při vyzvednutí objednávky. Tento vliv je vyhodnocen na základě zkoumání změny míry impulzivních nákupů při přesunu výdejního místa z jedné polohy na druhou na českých retailových prodejnách nadnárodního obchodní... zobrazit celý abstraktTato bakalářská práce se zabývá službou BOPS (z anglického „Buy Online, Pickup-in-Store“, v překladu „koupit online, vyzvednou na prodejně“) a zákaznickým chováním v momentě vyzvednutí objednávky na prodejně. Cílem této práce je zhodnotit vliv po-lohy výdejního místa na impulzivní nákupy při vyzvednutí objednávky. Tento vliv je vyhodnocen na základě zkoumání změny míry impulzivních nákupů při přesunu výdejního místa z jedné polohy na druhou na českých retailových prodejnách nadnárodního obchodníka. K vyhodnocení této změny je využita syntetická kontrolní metoda (SCM), která umožňuje odhadnout vývoj prodejny, kde nastala změna, na základě srovnání s prodejnami, kde změna nenastala. Následně je tento odhad srovnán s reálným vývojem po uskutečněná změně. Práce kombinuje teoretické poznatky s praktickým výzkumem a podává argumenty a doporučení pro retailový sektor, které můžou při-spět k diskusi o optimalizaci umístění výdejních míst. Závěry práce ukazují, že strategické umístění výdejních míst může mít statisticky významný vliv na zvýšení impulzivních nákupů, což nabízí cenné informace pro obchodní praxi. |