Cestovní ruch jako prostředek interkulturního vzdělávání
Název práce: | Cestovní ruch jako prostředek interkulturního vzdělávání |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pojerová, Petra |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Indrová, Jarmila |
Oponenti práce: | Valentová, Jana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce osvětluje dopady cestovního ruchu na osobnost v oblasti interkulturního vzdělávání a srovnává programy Evropské unie, nevládních neziskových organizací a komerčních společností, které se tímto tématem zabývají ve spojitosti s mládeží. Rovněž poukazuje na důležitost interkulturního vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu. V úvodu autorka vymezuje základní pojmy, dále pojednává o motivacích k cestování a pak se zaměřuje na vliv dlouhodobého cestování na rozvoj osobnosti v oblasti interkulturního vzdělávání, tj. vysvětluje ledovcový koncept kultury, kulturní šok a interkulturní vnímavost. V další části srovnává nabízené programy různých institucí. Závěrečná část práce poukazuje na důležitost interkulturního vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu na příkladu Francouzů a Japonců. |
Klíčová slova: | kulturní šok; interkulturní vzdělávání; interkulturní vnímavost; multikulturalismus; mezikulturní dialog; studijní programy pro mládež; kultura; cestovní ruch |
Název práce: | Tourism as an instrument of intercultural learning |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pojerová, Petra |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Indrová, Jarmila |
Oponenti práce: | Valentová, Jana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The final thesis clarifies impacts of tourism on the tourist's personality in the field of intercultural learning and compares programmes of the European Union, non-governmental organizations (NGOs) and companies dealing with intercultural learning through student exchanges. It also focuses on the importance of intercultural learning for professionals in tourism industry. In the introduction author defines basic terms related to this issue, further she treats of motivations to travel and then adverts on the impact of long-term travelling on the tourist's personality, so that she explains the iceberg concept of culture, culture shock and intercultural sensitivity. In the following part she compares the programmes of different institutions. The final part of the thesis appoints the importance of intercultural learning for all who work in the tourism industry on the example of French and Japanese. |
Klíčová slova: | student exchanges; culture shock; tourism; intercultural learning; intercultural dialogue; culture; multiculturalism; intercultural sensitivity |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra cestovního ruchu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 11. 2008 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 5. 2009 |
Datum obhajoby: | 25. 6. 2009 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/16328/podrobnosti |