Využití Business Intelligence při analýze návštěvnosti internetového obchodu

Název práce: Využití Business Intelligence při analýze návštěvnosti internetového obchodu
Autor(ka) práce: Erlebach, Jakub
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Maryška, Miloš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V současné době ekonomické krize je více než kdy jindy obtížné udržovat staré a nacházet nové odběratele vyráběných produktů. Stejně tak i s rozvojem prodeje zboží na internetu stále narůstá počet konkurentů, kteří také chtějí co největší podíl tržního koláče. Cílem této práce je využít technologie a postupy Business Intelligence při analýze návštěvnosti internetového obchodu k získání takových informací a znalostí, které by následně měly napomoci k překonání těchto dvou zmiňovaných problémů, se kterými se dnes většina firem podnikajících na internetu potýká. V první, teoretické části práce jsou nejprve popsány základní principy a postupy optimalizace internetových stránek jak z hlediska vyhledávačů, tak také uživatelů. Následující kapitola se věnuje teorii analýzy návštěvnosti, jsou zde stanovena jak obecná, tak i vlastní kritéria výběru nástroje této analýzy. Na základě těchto kritérií jsou následně nástroje popsány a vyhodnoceny. Poslední teoretická kapitola je věnována Business Intelligence, zejména pak teorii tvorby datového skladu a postupu tvorby BI projektu. Úvod do praktické části zajišťuje popis současné situace internetového obchodu. V této části je zmíněna současná architektura řešení, postavení firmy na trhu a její vize do budoucna. Na základě vybraného nástroje analýzy a teoretických postupů stanovených v předchozích částech je pak navrženo konkrétní BI řešení a popsán postup jeho implementace, některé výstupy a také náklady tohoto řešení. Hlavním přínosem práce je získání nových a jinak těžko dostupných reportů o návštěvnosti, které by měly usnadnit a zlepšit optimalizaci stránek a napomoci tak firmě posílit svou pozici na trhu. Další přínos je možné spatřit v ukázce implementace BI řešení v měřítku malých podniků i s vyčíslením nákladů na ni.
Klíčová slova: Internetový obchod; Analýza návštěvnosti; Business Intelligence; SEO
Název práce: Use of Business Intelligence with web analysis of an electronic store
Autor(ka) práce: Erlebach, Jakub
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Maryška, Miloš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In the time of recent economic crisis is more than ever difficult to keep old and find new customers. Along with the growth of sales on the Internet there are also a growing number of competitors, which want their share of the market pie. The aim of this thesis is to use technologies and processes of Business Intelligence with web analysis of an electronic store in order to get new information and knowledge that should later on help with overcoming the two mentioned problems most companies running an internet business are today dealing with. In the first, theoretical part of this thesis there are described basic principles and processes of search engine optimization in term of both users and search engines. Next chapter follows the theory of web analysis. There are also described general as well as own selection criteria of the web analysis tool. Upon these criteria there are these tools described and evaluated. Last theoretical chapter deals with Business Intelligence, in particular with a data warehouse theory and with a process of a BI project. Introduction to the practical part is formed by a description of a current e-shop situation. In this part there is also mentioned current architecture solution, standing of the firm and its future vision. On the basis of selected web analysis tool and theoretical knowledge described in previous chapters there is than designed concrete solution and described process of its implementation, some of its outputs and also its costs. The main contribution of this thesis I see in gaining new and otherwise hardly accessible reports about the visit rate, which should ease and improve the process of website optimization and therefore help the company to strengthen its market position. Another contribution would be in demonstration of the BI implementation on a small business scale also with its cost accounting.
Klíčová slova: Web Analysis; Business Intelligence; Electronic shop; SEO

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 9. 2008
Datum podání práce: 1. 6. 2009
Datum obhajoby: 7. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/14155/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: