Consumer Identity

Název práce: Consumer Identity
Autor(ka) práce: Young, Melissa Marie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Král, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The purpose of this thesis is to prove that despite consumers' impression that they are alone in deciding their consumption decision they are wrong. Consumers are manipulated on various levels by marketers. It is the marketer who decides what consumer identities should be created. Consumers are persuaded by marketers on different levels beginning with consumers' needs. Marketers begin by appealing to consumer drives, motivations and emotions to persuade their consumers to purchase their brand. On a more in-depth level marketers manipulate consumers by using a variety of human behaviour learning strategies to sway consumers' purchasing decisions. In addition, marketers use various environmental and social-environmental influences to control their consumers. Lastly, a practical example illustrating the multinational corporation Nike is used, to prove that marketers are aware of these different methods and use them to manipulate consumers. In the end of this paper it is very obvious that consumers are easily persuade by marketers. A consumer is only the puppet while the marketer is the puppet string master.
Klíčová slova: social-environmental influences; environmental influences; cognitive learning; modelling learning; instrumental conditioning; classical conditioning; maslow's hierarchy of needs; decision-making process; involvement learning; freud's consciousness; values and lifestyles; consumer behaviour
Název práce: Consumer Identity
Autor(ka) práce: Young, Melissa Marie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Král, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Chování spotřebitele - Cílem této práce je dokázat, že se spotřebitelé mýlí ve své domněnce, že si o svých nákupních krocích rozhodují jen oni sami. Ve skutečnosti jsou spotřebitelé na různých úrovních manipulováni obchodníky. Je to právě obchodník, který rozhodne, jaká spotřebitelská identita by měla být vytvořena. Obchodníci ovlivňují spotřebitelské pohony, motivace a emoce, aby utvrdili své spotřebitele o tom, že mají nakupovat jejich značky. Hlubší analýza dochází ke zjištění, že obchodníci manipulují se spotřebiteli pomocí řady strategií, jež se zaměřující na výzkum lidského chován. Kromě toho, obchodníci také používají různé vlivy z oblasti životního prostředí a sociálně-environmentální nástroje. Na konec je uveden praktický příklad ilustrující nadnárodní společnost Nike, který dokazuje, že obchodníci jsou si vědomy těchto metod, které používají k manipulaci spotřebitelů. V závěru této práce je velmi zřejmé, že spotřebitelé jsou snadno ovlivnitelní. Spotřebitel je jen loutka, zatímco obchodník je ten, kdo loutkou hýbe.
Klíčová slova: Instrumentální podmiňování; Metodologie životního stylu VALS; Vliv životní prostředí; Proces rozhodování; Kognitivní učení; Klasické podmiňování; Maslowova hierarchie potřeb; Chování spotřebitele; Sociálně-environmentální vlivy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 11. 2009
Datum podání práce: 1. 5. 2010
Datum obhajoby: 1. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/22659/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: