Investují vyspělejší státy více do vzdělání?

Název práce: Investují vyspělejší státy více do vzdělání?
Autor(ka) práce: Dlabáčková, Dorota
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Urbánek, Václav
Oponenti práce: Kubík, Rudolf
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se věnuje pojmu lidský kapitál a investicím do lidského kapitálu z makroekonomického hlediska. V první části je tento pojem vytyčen pomocí několika definicí. Dále pak je popsána historie, vznik prvních myšlenek věnující se lidskému kapitálu, hlavní představitelé a jejich zásadní ideje. Na konkrétním příkladu je představeno investování do lidského kapitálu, tj. zjednodušeně do vzdělání. Výsledná komparace je provedena na státech OECD (Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj). Analýza porovnává investice do vzdělání a ekonomickou vyspělost jednotlivých států. Investice do vzdělání jsou určeny výdaji (soukromé a veřejné) na vzdělání v procentech HDP. Ekonomická vyspělost je v práci vymezena několika makroekonomickými ukazateli, tj. úrovní hrubého domácího produktu (reálný růst HDP, HDP na osobu), dlouhodobou nezaměstnaností a úrovní zdravotnické péče.
Klíčová slova: lidský kapitál; hospodářský růst; investice do vzdělání
Název práce: Do the developed countries invest more in education?
Autor(ka) práce: Dlabáčková, Dorota
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Urbánek, Václav
Oponenti práce: Kubík, Rudolf
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the concepts of human capital and investment in human capital in macroeconomic terms. In the first part, this concept is mapped by a few definitions. Then I describe the history, the emergence of the first ideas connected with human capital, main leaders and their key ideas. Investments in human capital, i.e. simply in education, is presented in the concretion. The resulting comparison is performed on the OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) states. The analysis compares the investment in education and economic maturity of theindividual states. Investments in education are intended by expenditure (private and public) on education as a percentage of GDP. In the thesis, economic maturity is defined by several macroeconomic indicators, i.e. Gross Domestic Product levels(real GDP growth, GDP per capita), long-term unemployment and health care.
Klíčová slova: human capital; investment in education; economic growth

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Zdanění a daňová politika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra veřejných financí

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 2. 2010
Datum podání práce: 30. 5. 2010
Datum obhajoby: 24. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26203/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: