Investiční klima ve vybraných regionech Švýcarska se zaměřením na sídla nadnárodních koncernů

Název práce: Investiční klima ve vybraných regionech Švýcarska se zaměřením na sídla nadnárodních koncernů
Autor(ka) práce: Urbařová, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Klosová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V posledních letech se Švýcarsko stalo nejoblíbenější destinací nadnárodních koncernů pro umístění centrály, ať už globální nebo regionální. Cílem práce je zjistit, jaké je investiční klima v jednotlivých regionech Švýcarska a jaké faktory hrají při rozhodování firem o umístění centrály ve Švýcarsku v dnešní době rozhodující roli. V této souvislosti jsem si položila další cíl, a to prověřit hypotézu, že při rozhodování o umístění centrály koncernu ve Švýcarsku sehrávají v současnosti významnou úlohu měkké faktory. V první kapitole se zaměřím na rozhodování společností o umístění centrály. K tomu mi poslouží teoretické koncepty volby lokalit k podnikání, zejména koncept ,,emerging place decisions". V závěru kapitoly se formou případových studií přesvědčím o použitelnosti konceptu v praxi. Ve druhé kapitole se budu blíže věnovat centrálám nadnárodních společností ve Švýcarsku. Popíšu nejen faktory atraktivity země, ale i situaci a charakteristiky centrál ve Švýcarsku. Ve třetí kapitole spojím získané znalosti z prvních dvou kapitol, abych se podívala na fungování kantonálních kanceláří na podporu ekonomiky. Nejprve vypracuji koncept integrativního managementu lokality, dále se zmíním o organizačních formách těchto kanceláří. Následně se budu soustředit na jejich marketingovou stránku a spolupráci kantonů v této oblasti. Konečně ve čtvrté kapitole poté, co charakterizuji vzájemné obchodní a investiční vztahy ČR a Švýcarska a jejich podporu, se zamyslím nad partnerstvím švýcarských a českých měst a regionů.
Klíčová slova: centrály; měkké faktory; Švýcarsko
Název práce: Investment climate in selected regions of Switzerland with focus on headquarters of multinational corporations
Autor(ka) práce: Urbařová, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Klosová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
During the last years Switzerland has become the most favourite destination of the multinational corporations for localization of global or regional headquarters. The aim of this master thesis is to research the investment climate in each of the Switzerland's regions and to find out which factors play the most important role when multinational corporations are making decision about localization of their headquarters. In relation, I have defined another aim which is verification of the hypothesis which says that nowadays very important role in deciding about localization of multinational corporations' headquarters in Switzerland play soft factors. My first chapter explains the corporations' decision making about the localization of their headquarters. For that purpose I am using theoretical concepts for choosing business locations and above all the concept known as ,,emerging place decisions". At the end of the chapter I am going to confirm the practical usage of this concept through various study cases. In the second chapter I am going to concentrate on the multinational corporation's headquarters in Switzerland. I will describe not only the factors which influence its attractiveness, but also the situation and the characteristics of the headquarters in Switzerland. In the third chapter I am going to combine the obtained knowledge from the first two chapters in order to realize how cantonal offices function for promotion of the economics. First of all I will make a concept of the integrative management of the locations and furthermore I will mention the organization forms of these offices. Furthermore I will concentrate on their marketing point of view and on the cooperation between the cantons in this area. Finally in the fourth chapter I will first characterize the mutual trade and investment relations between the Czech Republic and Switzerland, including their promotion, and then I will try to evaluate the partnership between the Swiss and the Czech cities and regions.
Klíčová slova: headquarters; soft factors; investment climate

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 6. 2010
Datum podání práce: 25. 1. 2011
Datum obhajoby: 24. 1. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26966/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: