Vnímání značek Coca Cola a Kofola na českém trhu

Název práce: Vnímání značek Coca Cola a Kofola na českém trhu
Autor(ka) práce: Svobodová, Julie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce zkoumá vnímání značek Coca-Cola a Kofola na českém trhu. Cílem této práce je analyzovat a porovnat vnímání těchto značek českými spotřebiteli a následně navrhnout opatření pro zlepšení marketingových strategií těchto firem. V teoretické části se věnuji problematice značky a metodám marketingového výzkumu. V praktické části představím firmy Coca-Cola a Kofola, provedu kvantitativní výzkum metodou sémantického diferenciálu a na něj navazující kvalitativní výzkum pomocí skupinového rozhovoru. Pomocí těchto výsledků a svého uvážení navrhnu změny marketingových strategií pro obě značky. Tato práce odhaluje silné a slabé stránky jednotlivých značek: Coca-Cola je vnímána spotřebiteli hůře než Kofola pouze v bodě slogan či popěvek firmy. Z dalšího výzkumu vyplývá, že toto může být způsobeno nedostatečným povědomím o sloganu a navrhuji tedy posílení znalosti sloganu Coca-Coly. Na druhou stranu Kofola je u spotřebitelů negativně hodnocená v ohledech designu, distribuce a podpoře prodeje a měla by proto upravit své logo, změnit tvar láhve, posílit distribuci a podporu prodeje. Dále by obě firmy měly zkvalitnit spotřebitelské soutěže.
Klíčová slova: vnímání značky; výzkum vnímání (percepce); Coca-Cola; Kofola
Název práce: Perception of the brands Coca-Cola and Kofola on the Czech market
Autor(ka) práce: Svobodová, Julie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis explores perception of the brands Coca-Cola and Kofola on the Czech market. The objective of this thesis is to analyse and compare perception of these brands by the Czech consumers and consequently propose proceedings to improve marketing strategies of these comapnies. In the theoretical part I attend to brand issue and methods of marketing research. In the practical part I present companies Coca-Cola and Kofola, proceed quantitative research by the method of semantic differential and conseqential qualitative research by the group interview. By conclusion of these results and my discretion I propose the marketing changes for both brands. This thesis shows the strenghts and weaknesses of these two brands: Coca-Cola is percepted by the consumers worse than Kofola in the point of slogan or tune of the company only. But the following research schows that the reason for it may be the poor awareness of the slogan, so I propose to boost the familiarity of the Coca-Cola slogan. On the other side Kofola is evaluated negatively in aspects of design, ditribution and sales promotion, so it should modify its logo, the shape of the bottle, reinforce distribution and sales promotion. Both brands could also improve the quality of consumer competition.
Klíčová slova: Kofola; Coca-Cola; perception of the brand; research of perception

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 2. 2011
Datum podání práce: 30. 4. 2011
Datum obhajoby: 27. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27521/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: