Analýza hudebního trhu z pohledu maloobchodu

Název práce: Analýza hudebního trhu z pohledu maloobchodu
Autor(ka) práce: Beránek, Tadeáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá problematikou hudebního trhu a jeho ekonomickým výkonem. Hlavním cílem je provedení důkladné teoretické a praktické analýzy hudebního trhu a zhodnocení ekonomických ukazatelů, jako jsou prodeje nahrávek a tržby z nich plynoucí. První a druhá kapitola se zaměřují na teoretické zhodnocení principů fungování trhu a srovnání hudebnin s ostatními produkty zábavního průmyslu (DVD, kino). Ve třetí kapitole je zachycen historický vývoj globálního hudebního trhu s důrazem na hudební formáty (LP, MC, CD). Poslední kapitola demonstruje vývoj tržeb a prodejů nahrávek na vybraných světových trzích a je zde uvedeno velké množství grafů a tabulek pro lepší názornost.
Klíčová slova: nahrávací asociace; tržby z prodeje nahrávek; hudební trh; hudební formáty
Název práce: Analysis of music market in retail environment
Autor(ka) práce: Beránek, Tadeáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis pursues the issue of music market and its economic performance. The essential target is to make a thoroughgoing analysis of music market as such, both on theoretical and practical basis. Secondly, it implies to evaluate its economic indicators as the sales of music records and their appropriate revenues. The first two chapters focus on theoretical appraisal of the principles of music-business running as well as a comparison between music recordings and other similar products of entertainment industry (DVDs, movies etc.). There is a depiction of a historical development and evolution of global music market with the stress on music formats (LP, MC, CD) in the third chapter. The very last chapter demonstrates the development of revenues and unit sales of music recordings on global and selected music markets as well as there is an abundance of charts, diagrams and tables for better illustrative purposes.
Klíčová slova: music formats; music revenues; recording association; music market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2010
Datum podání práce: 1. 5. 2011
Datum obhajoby: 26. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27756/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: