Master Data Management, Integrace zákaznických dat a hodnota pro business

Název práce: Master Data Management, Integrace zákaznických dat a hodnota pro business
Autor(ka) práce: Rais, Filip
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Slánský, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce je zaměřena na oblast Master Data Managementu (MDM), Integraci zákaznických dat (CDI) a jejich hlavní domény. Práce také odkazuje na různé teoretické směry, které mohou být v této oblasti identifikovány. Shrnuje hlavní aspekty, domény a prezentuje různé perspektivy na hlavní principy iniciativy. Je to také vyčerpávající rešerše v oblasti Master Data Managementu s důrazem na praktické využití a odkazy na autorovy názory a znalosti. Sekundární zaměření práce je v oblasti business hodnoty Master Data Management (MDM) inciativ. Diplomová práce představuje myšlenkový proces pro začátky MDM projektu. Důvodem pro vznik takového konceptu je aktuální trend, kde organizace mají problém definovat reálnou hodnotu a benefity MDM iniciativ. Existuje obecná shoda v názorech podporujících podobné iniciativy, nicméně problém je v oblasti měření a identifikace konkrétních přínosů s dopadem na firemní výnosy a zisky. MDM je spíše podpůrná funkce než funkce generující přímé výnosy. Z tohoto důvodu jsou výsledky z této iniciativy méně přímé a tím pádem je složitější přínosy efektivně měřit a vyhodnocovat. Diplomová práce dále popisuje jednotlivé vrstvy a mapování business požadavků napříč vrstvami. Tímto způsobem se snaží vytvořit přehlednou vazbu mezi podpůrnými funkcemi a těmi, co přímo generují zisky. Důraz je kladen na kalkulaci finančních benefitů, měření a odpovědnost business a IT oddělení. Pro podporu jednotlivých závěrů prezentuje tato práce interview, která jsem provedl s potenciálními odpovědnými osobami v rámci organizace. Tyto osoby by v případě realizace MDM hrály významnou roli. Interview mapuje jejich postoje a orientaci v oblasti MDM a CDI. Zaměřuje se na důvody a očekávání v rámci iniciativy. Dotazovaní jsou také vybráni tak, aby bylo možné srovnat postoje zástupců business oddělení a IT.
Klíčová slova: Return on Investment; Data Quality; Data Integration; Data Governance; Ferguson; Dubov; Dyché; Key Performance Indicator; CDI; Master Data Management; MDM; Loshin; ROI; KPI; Customer Data Integration
Název práce: Master Data Management, Customer Data Integration and value for business
Autor(ka) práce: Rais, Filip
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Slánský, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on Master Data Management (MDM), Customer Data Integration (CDI) area and its main domains. It is also a reference to a various theoretical directions that can be found in this area of expertise. It summarizes main aspects, domains and presents different perspectives to referenced principles. It is an exhaustive background research in area of Master Data Management with emphasis on practical use with references on authors experience and opinions. Secondary focus is directed to the field of business value of Master Data Management initiatives. Thesis presents a thought concept for initiations of MDM project. The reason for such a concept is based on current trend, where companies are struggling to determine actual benefits of MDM initiatives. There is overall accord on the subject of necessity of such initiatives, but the struggle is in area of determining actual measureable impact on company's revenue or profit. Since the MDM initiative is more of an enabling function, rather than direct revenue function, the benefit is less straight forward and therefore harder to determine. This work describes different layers and mapping of business requirements through layers for transparent linkage between enabling functions to revenue generating ones. The emphasis is given to financial benefit calculation, measurability and responsibility of business and IT departments. To underline certain conclusions thesis also presents real world interviews with possible stakeholders of MDM initiative within the company. These representatives were selected as key drivers for such an initiative. Interviews map their recognition of MDM and related terms. It also focus on their reasons and expectations from MDM. The representatives were also selected to equally represent business and IT departments, which presents interesting clash of views and expectations.
Klíčová slova: Data Governance; Data Quality; Data Integration; Loshin; Ferguson; Dubov; Dyché; Return on Investment; ROI; Key Performance Indicator; KPI; Customer Data Integration; CDI; Master Data Management; MDM

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 10. 2009
Datum podání práce: 1. 6. 2011
Datum obhajoby: 23. 8. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/21745/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: