Data mining v oblasti Customer relationship managemet: Analýza dat významné logistické společnosti

Název práce: Data Mining in Customer Relationship Management: The Case of a Major Logistic Company
Autor(ka) práce: Nekvapil, Viktor
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Rauch, Jan
Oponenti práce: Šimůnek, Milan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The thesis addresses possibilities of deploying the open source data mining system LISp-Miner in the customer relationship management (CRM), specifically in the area of lead management. This is basically a process of finding information about potential customers, qualifying those customers according to their potential (future value), and turning the selected potential customers to real customers. The data used includes the records concerning the lead management of a major logistic company operating worldwide (the company wanted to stay in anonymity). The data is analysed using the LISp-Miner system which is an academic software developed at the Faculty of Informatics and Statistics at the University of Economics, Prague. The thesis also pays attention to the collaboration with the business experts of the company which provided the data. The principle aim of the thesis is to provide information contributing to the possible change of internal processes of the company. Further aims are to propose directions of the use of the LISp-Miner system when solving a similar data mining task, and propose a simple and understandable way how to present the results. The aims have been achieved by doing the analysis in compliance with the CRISP-DM Methodology. The asset of the thesis is the description of the whole project which includes the analysis of real data using the LISp-Miner system. Further result of the thesis is the description of the lead management domain. Finally, the thesis offers the instructions and recommendations for future similar projects. Section I outlines the LISp-Miner system and its procedures. Section II - A case study describes the process of analysing the data. Two cycles ("iterations") of the analysis were performed. The chapters devoted to the both iterations have been structured according to the phases of the CRISP-DM Methodology. Section III summarises the observations gained during the entire project. Moreover, it gives recommendations and instructions for the application in case a similar project of the data analysis using the LISp-Miner system is designed.
Klíčová slova: LISp-Miner; data mining ; lead management; customer relationship management; CRM
Název práce: Data mining v oblasti Customer relationship managemet: Analýza dat významné logistické společnosti
Autor(ka) práce: Nekvapil, Viktor
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Rauch, Jan
Oponenti práce: Šimůnek, Milan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace open source data miningového systému LISp-Miner v oblasti customer relationship management (CRM), konkrétně v oblasti tzv. lead managementu. Jedná se o proces vyhledávání informací o potenciálních zákaznících, kvalifikování těchto zákazníků podle jejich potenciálu (budoucí hodnoty) a následně o snahu proměnit je ve skutečné zákazníky. Použitá data se týkají lead managementu jedné významné logistické společnosti (společnost chtěla zůstat v anonymitě). Data jsou analyzována pomocí systému LISp-Miner, což je akademický software vyvíjený na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. V práci je také popsána spolupráce s doménovými experty ze společnosti, která poskytla data. Hlavním cílem této práce je získat informace, které přispějí k možným změnám interních procesů společnosti. Dále je cílem vypracování návodu k používání LISp-Mineru v případě, že je řešena podobná data miningová úloha. Posledním cílem je návrh způsobů, jakým lze jednoduchou a srozumitelnou cestou prezentovat výsledky analýzy. Cíle této práce byly splněny provedením analýzy v souladu s metodikou CRISP-DM. Přínosem práce je popis průběhu celého projektu analýzy reálných dat s využitím systému LISp-Miner. Dalším výstupem je popis domény lead managementu a vypracování návodu a doporučení pro budoucí podobné projekty. V Sekci I je popsán systém LISp-Miner. Sekce II - Případová studie popisuje proces analýzy dat. Byly provedeny dva cykly (iterace) analýzy. Kapitoly zabývající se oběma iteracemi jsou strukturovány v souladu s fázemi metodiky CRISP-DM. Sekce III sumarizuje poznatky získané běhen celého projektu. Dále uvádí návody a doporučení k používání systému LISp-Miner v případě, že je řešena podobná data miningová úloha.
Klíčová slova: customer relationship management; LISp-Miner; data mining ; lead management; CRM

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Znalostní technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačního a znalostního inženýrství

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 3. 2012
Datum podání práce: 30. 6. 2012
Datum obhajoby: 11. 9. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36701/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: