Internet je fenoménem dnešní doby, postupně se v něm vytváří digitalizovaný obraz skutečného
světa. Trvající nárůst uživatelů a zvyšující se internetová gramotnost láká i ty
nejotrlejší internetově sterilní podnikatele a společnosti do světa internetového obchodování.
V současné době internetových obchodů neustále přibývá, ale úroveň poskytovaných
služeb bývá různá. Z pohledu zákazníka není jednoduché ihned odhalit kvalitu těchto
služeb. Pro internetového uživatele se spletitá džungle internetových obchodů stává prostředím,
ve kterém upřednostňuje hodnoty zaručující bezproblémový a bezpečný nákup.
Důvěryhodnost značky a záruky se stávají klíčovým atributem úspěchu v elektronickém
podnikání a kvalitní marketing je jedním z nástrojů jak tohoto úspěchu dosáhnout. Díky
neustálému rozvoji internetu se odkrývají stále nové možnosti komunikace s jeho uživateli
a tedy potencionálními zákazníky.
Jaký komunikační nástroj zvolit a jak postupovat ve snaze zlepšit prodejnost a efektivitu
internetového obchodu má za cíl právě tato práce. V jednotlivých kapitolách budou
postupně popsány možnosti internetu, marketingu, komunikačních nástrojů a jejich integrace
do marketingového plánu elektronického obchodu. |