Transformace byznys modelů pro prostředí sociálních sítí

Název práce: Transformace byznys modelů pro prostředí sociálních sítí
Autor(ka) práce: Rubáš, Aleš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Basl, Josef
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá aplikací obchodních modelů do prostředí sociálních sítí. Cílem práce je na základě zvolené metodiky vybrat relevantní obchodní modely pro toto prostředí a analyzovat, jak a s jakým obchodním úspěchem byly aplikovány. V první části práce jsou definovány a rozebrány existující byznys modely. V části následující jsou vymezeny sociální sítě a vybrány potenciální byznys modely, které mohou být použity v prostředí sociálních sítí. Analytická část zkoumá vybrané sociální sítě z pohledu aplikovaných byznys modelů, identifikuje odpovídající byznys modely vymezené v teoretické části a zhodnocuje úspěch jejich aplikace. V závěru práce jsou analyzovány byznys modely, které byly využity zkoumanými sociálními sítěmi z pohledu jejich odlišnosti od aplikací v jiných odvětvích.
Klíčová slova: sociální média; byznys modely; sociální sítě; transformace byznys modelů; aplikace byznys modelů
Název práce: Transformation of business models into the area of social networks
Autor(ka) práce: Rubáš, Aleš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Basl, Josef
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This paper is dealing with application of business models into the area of social networks. The aim is to identify relevant business models for social networks industry based on chosen methodic and to analyse business success of application these models. First part of this paper defines and describes existing business models. Next part defines social networks and chose potential business models suitable for implementation into the industry of social networks. Analytical part investigates chosen social networks from the aspect of business model it implemented. This part also identifies respective business models defined in theoretical part of this paper and evaluates the success of its application. Analysis of the business models used by selected social networks with focus on the differences between application of these model in social network industry and other industries is made at the end of this paper.
Klíčová slova: business models trasformation; business models application; social media; social networks; business models

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 1. 2012
Datum podání práce: 20. 5. 2012
Datum obhajoby: 29. 8. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35563/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: