Tato práce popisuje postup při tvorbě webu, který by měl být obchodně úspěšný. Cílem je shromáždit a popsat všechny potřebné kroky pro vytvoření takového webu. Nejedná se však o přesnou metodiku, ale spíše o volný návod. Při konkrétním webovém projektu by měly být vybrány kroky a způsob jejich realizace, které jsou pro daný projekt relevantní a jejichž provádění přinese patřičný efekt.
V této práci popisuji své znalosti, zkušenosti a postřehy, které jsem získal během působení ve firmě H1.cz. Popisovaný postup je zároveň postupem, který se i v této firmě pro projekty nového webu používá.
Popisovaný postup i celá práce je rozdělena na části: Vstupní studie, Analýza, Návrh, Implementace, Kontrola a Provoz webu. Na začátku práce se navíc zabývám tím, co je vlastně obchodně úspěšný web, ke kterému má celý postup směřovat.
Obsahem Vstupní studie je seznámení se s oborem, ve kterém bude web působit, a odhad velikosti poptávky a předpokládaných nákladů. Analýza se zabývá cíli webu, cílovou skupinou, konkurencí a již existujícím webem. V Návrhu jsou popsány stanovení strategie webu a návrh struktury, navigace a jednotlivých stránek a sekcí webu. V části Implementace a Kontrola jsou popsány možnosti kontroly kvality při implementaci webu. V části Provoz webu se nacházejí vybrané poznatky vztahující se k využívání webu, jeho správě, propagaci a řízení pomocí KPI. |