Strategická analýza podniku

Název práce: Strategická analýza podniku
Autor(ka) práce: Škardová, Pavla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Ezrová, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je provedení externí a interní analýzy firmy dle níže zmíněných vybraných analytických metod. Dílčím cílem této práce je zjistit jaké jsou preference a očekávání zákazníků v dnešní době, kdy pro potřeby firmy a současně se zřetelem na hlavní cíl diplomové práce je stanovena výzkumná otázka. Diplomová práce je rozdělena na teoreticko-metodologickou a aplikační část. Teoreticko-metodologická část je věnována základním pojmům strategického řízení a především charakteristikou vybraných metod strategické analýzy a dotazníkového šetření. V aplikační části jsou aplikovány teoretické poznatky a je zde provedena analýza vnějšího a vnitřního okolí firmy. Z analýz externího okolí byly použity analýzy PEST, metoda 4C, analýza odvětví a konkurenčního prostředí, dotazníkové šetření a hodnotová křivka. K prozkoumání interního prostředí firmy byla použita analýza vnitřních zdrojů. Výsledky jednotlivých analýz byly shrnuty ve SWOT analýze, která slouží jako podklad pro konkrétní strategická doporučení firmy. Na základě výsledků dotazníkového šetření a hodnotové křivky jsou stanovena doporučení, jakým směrem by se oční optika měla ubírat, jak by měla zlepšit prodej svých výrobků případně služeb. Použitými metodami byly rozhovor a analýza dokumentů. Dále matematicko-statistické metody, a to především absolutní a relativní četnost, křížové analýzy, medián. Získané informace a výsledky daného šetření jsou využity ke zpracování tématu diplomové práce. Po vyhodnocení výsledků šetření a analýzy SWOT nemám tolik připomínek, ale přesto doporučuji pár změn. Jednotlivá doporučení a návrhy možných změn mohou přispět k úspěšnému dosažení stanovených cílů firmy, a tak si udržet stálou klientelu či ji případně rozšířit. Výstupy analýzy a výsledná doporučení jsou plně využitelné pro rozhodování managementu oční optiky.
Klíčová slova: Strategická analýza; Swot analýza; Porterův model pěti sil
Název práce: Strategic Analysis of an Enterprise
Autor(ka) práce: Škardová, Pavla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Ezrová, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this diploma thesis is to carry out external and internal analysis of the firm according to selected analytic methods mentioned below. The fractional aim of this thesis is to find out what the preferences of customers are like in present times, when, in order with the needs of the firm, and concurrently with respect to the main aim of this diploma thesis, the research question was defined. On the basis of results of the questionnaire survey, I am able to answer this question. The diploma thesis is divided into two parts, theoretical-methodological part and application part. The theoretical-methodological part is dedicated to the basic concepts of strategic management, and it also represents characteristics of selected methods of strategic analysis and questionnaire survey. In the application part, there are applied theoretical findings, and there is also represented the analysis of external and internal surrounding of the firm. From the analyzes of external surrounding, there were used PEST, the method 4C, analysis of the sector and competitive environment, questionnaire survey and value curve. In order to research the internal environment of the firm, there was used the analysis of internal sources. Results of particular analyzes were summarized in the SWOT analysis, which serves as a background for particular strategic recommendations of the firm. On the basis of the results of the questionnaire survey and value curve, there was established recommendation what direction the optics should take, and how the company should improve the sales of products and services. Other applied methods were the interview and the analysis of documents. Further off, there were applied mathematic-statistic methods, most of all absolute and relative frequency, cross analyzes, median. All collected information and results of the survey were used for processing of the theme of this diploma thesis. I do not have many comments after evaluation of results of the survey and SWOT analysis. But I would still suggest several minor adjustments or changes. Particular recommendation and suggestion of possible changes may contribute to the successful achievement of targets established by the firm, so it would be possible to keep steady clientele, which could be eventually extended. Outputs of the analysis and final recommendation are fully applicable during decision-making carried by the optics management.
Klíčová slova: SWOT analysis; Porter´s five forces model; Strategic analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 2. 2015
Datum podání práce: 29. 4. 2016
Datum obhajoby: 21. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/51090/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: