Akvizice lokálních značek globálními společnostmi - dopady na marketingovou strategii

Název práce: Local Brands Acquired by Global Corporations – Impacts on Marketing Strategy
Autor(ka) práce: Belogorodskiy, Alexander
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Cook, Gina
Oponenti práce: Lhotáková, Markéta
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The thesis is focused on exploring the phenomenon of local brands being acquired by global corporations and it also evaluates the impacts of such acquisitions on the strategy of purchased brands. The author poses the following research questions: what is the purpose and structure of a brand acquisition process? How does the positioning of the acquired brand change? Which changes occur in the marketing budget and the structure of the marketing team? How do such deals influence the economy and its players? The thesis is divided into three main parts. The first chapter describes the brand acquisition process and gives the required definitions. The second one examines several important aspects in which the said process influences the strategy of the acquired brand. The third chapter is a case study which gives a detailed insider's view of the recent acquisition wave in the Russian juice market. This part of the thesis is based on an in-depth interview conducted by the author with the brand manager of one of the acquired brands.
Klíčová slova: mergers; brand strategy; marketing; local brands; juice industry; Russia; case study; globalization; acquisitions
Název práce: Akvizice lokálních značek globálními společnostmi - dopady na marketingovou strategii
Autor(ka) práce: Belogorodskiy, Alexander
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Cook, Gina
Oponenti práce: Lhotáková, Markéta
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Práce je zaměřena na zkoumání fenoménu místních značek přebíraných globálními korporacemi a na vyhodnocení dopadů těchto akvizic na strategii zakoupených značek. Autor si klade následující výzkumné otázky: jaký je účel a struktura procesu akvizice značky? Jak se mění positioning (umisťování, pozicování) získané značky? K jakým změnám dochází v rozpočtu na marketing nepohnuly a struktuře marketingového týmu? Jaký vliv mají takové dohody na ekonomiku a její hráče? Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První kapitola popisuje proces akvizice značky a přináší potřebné definice. Druhá kapitola zkoumá některé důležité aspekty popisovaného procesu a to, jak ovlivňuje strategii získané značky. Třetí kapitola je případová studie, která poskytuje podrobný zasvěcený pohled zevnitř na současnou vlnu akvizic na ruském trhu džusů. Tato část práce je založena na podrobném hloubkovém rozhovoru autora s manažerem značky jedné z nabytých značek.
Klíčová slova: odvětví ovocných nápojů; Rusko; případová studie; lokální značky; globalizace; akvizice; fúze; strategie značky; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 11. 2013
Datum podání práce: 15. 5. 2014
Datum obhajoby: 4. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45486/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: