Ve vyspělých zemích je běžné, že firmy využívají veřejných podpor podnikání. Pomocí politiky finančních podpor se Evropská unie snaží o snižování rozdílů ve vyspělosti regionů. S novým programovacím obdobím se malým a středním podnikům v ČR otevřely větší možnosti čerpání finanční podpory ze strukturálních fondů na financování svých projektů, které by se jinak třeba ani nepodařilo realizovat.
Cílem této diplomové práce je přiblížit koncept CRM, problematiku jeho financování ze strukturálních fondů, získání přehledu o programech, a zejména metodický postup jak získat podporu.
Práce je rozčleněna do následujících sedmi kapitol. V úvodní kapitole je seznámení s tématem práce, zdůvodnění výběru tématu, definování cílů práce a omezení práce. Ve druhé kapitole je podána charakteristika CRM včetně situace na trhu, trendů a významu pro malé a střední podniky. Třetí kapitola se zabývá možnostmi spolufinancování z fondů EU. Další kapitola se soustředí na metodický postup spolufinancování z fondů EU a to včetně přípravy, záměru, žádostí, pokynů či hodnocení. Pátá kapitola detailně popisuje náležitosti projektu. V následující kapitole se nalézá anketa. Závěrečná kapitola shrnuje a hodnotí výsledky celé práce. |