Vliv psychologických cen na nákupní chování spotřebitelů na trhu drogistického zboží do 100 Kč

Název práce: Vliv psychologických cen na nákupní chování spotřebitelů na trhu drogistického zboží do 100 Kč
Autor(ka) práce: Řezníček, Daniel
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: Schwarz, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Používání psychologických cen je již řadu let velmi rozšířeným fenoménem. Reálný vliv na chování spotřebitelů je však do jisté míry stále neprobádanou oblastí. Bakalářská práce si klade za cíl tento vliv prozkoumat na konkrétním segmentu zboží, a to drogistickém zboží s cenou do 100 Kč. Teoretická část definuje základní pojmy a mapuje dosavadní výzkumy, které se psychologickými cenami zabývaly. Praktická část práce na základě dat z provedeného dotazníkového šetření zkoumá vliv psychologických cen u drogistického zboží s cenou do 100 Kč. Zabývá se jednak vlivem tohoto typu cen na vnímání výhodnosti ceny a také jeho vlivem na vnímání kvality produktu. Na závěr práce jsou zformulována praktická doporučení pro obchodníky v daném segmentu.
Klíčová slova: lichá cena; sudá cena; psychologická cena; marketing; cena; devítková cena
Název práce: The effect of psychological prices on the consumer behavior within area of the drugstore goods market with value up to 100 CZK
Autor(ka) práce: Řezníček, Daniel
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: Schwarz, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The use of psychological pricing has been a widespread phenomenon since a long time. The real impact on consumer behavior is still to some extent an unexplored area. This Bachelor thesis aims to research this impact of psychological prices within a particular segment of goods (drugstore goods up to 100 CZK). The theoretical part defines the basic terms and monitors existing researches which had been focused on the topic of psychological prices so far. The research part analyses an effect of the psychological prices with value up to 100 Czech crowns within drugstore goods segment. In addition to that, this part examines the effect of this type of prices on perception of price merit and its impact on the perception of product quality based on collected data from proceeded questionnaire survey research method. In conclusion, there are formulated some practical recommendations for businesses in the given segment area.
Klíčová slova: price; marketing; odd price; even price; psychological price; nine-ending price

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 4. 2016
Datum podání práce: 30. 4. 2017
Datum obhajoby: 6. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57319/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: