Observing the Unobservable: Education and Signaling in Middle-Income Countries

Název práce: Observing the Unobservable: Education and Signaling in Middle-Income Countries
Autor(ka) práce: Kashkarov, Daniil
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Špecián, Petr
Oponenti práce: Chytilová, Helena
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The thesis examines the role of education signaling in dealing with information asymmetry on labor markets of lower-middle-income countries. The original hypothesis states that signaling component of education has significant effect on hiring decisions and wages in this group of states. To test the hypothesis, the model of employer learning is launched on individual cross-section data for four lower-middle-income countries: Armenia, Bolivia, Ghana and Vietnam. The natural logarithms of hourly wages are regressed on years of education, experience, measures of employees' aptitude, education-experience and aptitude-experience interaction terms. Maximum of parents' education, self-reported cognitive skills score and job-related skills score are used as proxies for workers' ability. No reliable evidence of education signaling being applied on labor markets of the studied countries was found, although information asymmetry is present.
Klíčová slova: employer learning; labor markets; human capital; education signaling; information asymmetry
Název práce: Observing the Unobservable: Education and Signaling in Middle-Income Countries
Autor(ka) práce: Kashkarov, Daniil
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Špecián, Petr
Oponenti práce: Chytilová, Helena
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Práce zkoumá úlohu signalizační funkce vzdělání při řešení informační asymetrie na trzích práce v zemích s nižším středním příjmem. Výchozí hypotéza práce je, že signalizační složka vzdělání má v této skupině států významný vliv na rozhodnutí o přijetí do zaměstnání a na mzdy. Pro testování hypotézy je použit model učení zaměstnavatele na průřezových datech pro čtyři země s nižším středním příjmem: Arménii, Bolívii, Ghanu a Vietnam. Regresní model využívá přirozené logaritmy hodinových mezd vysvětlované délkou vzdělání, zkušeností, měřítky zaměstnaneckých dispozic (aptitude) a interakčními termíny zkušenost-vzdělání a zkušenost-dispozice. Jako proxy pro měření schopností zaměstnanců jsou využity proměnné nejvyšší dosažené vzdělání rodičů, skóre autoreportovaných kognitivních schopností a skóre hodnocení pracovních dovedností. Přestože informační asymetrie je na trzích práce ve studovaných zemích přítomná, žádná spolehlivá evidence o využívání signalizační funkce vzdělání nebyla nalezena.
Klíčová slova: učení zaměstnavatele; trhy práce; lidský kapitál; signalizační funkce vzdělání; informační asymetrie

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Economics
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 11. 2016
Datum podání práce: 18. 5. 2017
Datum obhajoby: 8. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59568/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: