Syntéza udržitelnosti ekonomiky ve virtuálním prostředí
Název práce: | Syntéza udržitelnosti ekonomiky ve virtuálním prostředí |
---|---|
Autor(ka) práce: | Smolík, Miroslav |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Klán, Petr |
Oponenti práce: | Doseděl, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce je rozdělena na 4 hlavní část, první pojednává o tom, jak vypadá virtuální svět a popisuje základní rozdíly mezi virtuálním světem a tím běžným. Dále se práce zabývá vznikem trhu a o tom, že každá věc ve virtuálním světě je tvořena informací, která se dá jednoduše zkopírovat a tím zde přirozeně nevzniká nedostatek. Část textu je věnována také definici virtuální měny a její životní cyklus s použitím příkladu Bitcoinu. Další část se zaměřuje na rozšíření ekonomického koloběhu na model Faucet-sink takovým způsobem, aby se dal implementovat do virtuálního světa. Jak takový model může vypadat, je popsáno a podrobně rozebráno na příkladu smyšlené hry. Práce se také povrchově věnuje rizikům v reálném světě, která se objevují i ve virtuálních světech jako je například Ponziho schéma ve virtuálních světech World of Warcraft nebo EVE online. Poslední část pojednává o možnostech propojení virtuální a běžného světa pomocí rozšířené reality. |
Klíčová slova: | Bitcoin; Ekonomika; Virtuální měna; Augmentovaná realita; Rozšířená realita; Virtuální realita; Faucet-drain; Faucet-sink |
Název práce: | Synthesis Sustainable Economics in Virtual Reality |
---|---|
Autor(ka) práce: | Smolík, Miroslav |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Klán, Petr |
Oponenti práce: | Doseděl, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This work is divided into four main parts, the first part is focused on how the virtual world looks like and describes the basic differences between the virtual and the ordinary market. The emergence of the market is also discussed as the fact that everything in the virtual world is made up of information that can be easily copied and thus there naturally does not scarce. The thesis also deals with the definition of virtual currency and its life cycle using the example of the Bitcoin. The next section is focused on the extension of the economic cycle on Faucet-sink model and its implementation into a virtual economy. The example analysed in the work shows how this model can look like on fictional game. Next part is devoted to the risks in the real world that appear even in virtual world such as the Ponzi scheme in the Virtual worlds of World of Warcraft or EVE online. The last part is about the opportunity to link a virtual reality with the real world using augmented reality. |
Klíčová slova: | Economics; Faucet-sink; Virtual currency; Augmented reality; extendet reality; Faucet-drain; Virtual Reality; Bitcoin |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 26. 2. 2016 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 12. 2017 |
Datum obhajoby: | 30. 1. 2018 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/56544/podrobnosti |