Marketingová komunikace na trhu B2B a její analýza ve vybrané společnosti

Název práce: Marketingová komunikace na trhu B2B a její analýza ve vybrané společnosti
Autor(ka) práce: Lustyk, Ondřej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Svoboda, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací na trhu B2B a její analýzou ve společnosti Reklamět s.r.o působící na trhu reklamních předmětů a merchandise. Tento trh sebou přináší mnohá specifika, která celkové pojetí a systém marketingové komunikace značně ovlivňují. Cílem diplomové práce je na základě výsledků analýzy marketingové komunikace ve společnosti Reklamět s.r.o. a jejich hlavních tržních konkurentů nejdříve jednak zhodnotti marketingovou komunikaci z různých úhlů pohledu a zároveň ji porovnat ve smyslu společných a odlišných rysů mezi společností Reklamět s.r.o. a jejich hlavních konkurentů. Následně budou navrhována doporučení ke zefektivnění marketingové komunikace na všech úrovních. V průběhu práce je využito metod dotazníkového šetření, rozhovorů se zaměstnanci a vedením společnosti a proveden je také výzkum mínění firemní klientely. Dotazníkové šetření slouží pro získání informací a dat z externího prostředí, rozhovory poté z prostřední interního. Hlavním výstupem teoretické části jsou nejen objasněná specifikace marketingové komunikace na trhu B2B a důsledky odlišností od trhu B2C, ale také způsoby využití marketingové komunikace v různých nákupních situacích a fázích nákupního rozhodovacího procesu. Výstupem praktické části jsou doporučení ke zefektivnění marketingové komunikace na všech úrovních vedení, jež jsou určena především ke zdokonalení nastavených komunikačních procesů a celkové komunikaci se zákazníky. Tato doporučení jsou založena na kvalitních datech získaných provedenými analýzami a výzkumy.
Klíčová slova: nástroje komunikačního mixu; komunikační cíle; zákaznický servis; trh B2B; flexibilita
Název práce: Marketing communication on the B2B market and its analysis in a selected company
Autor(ka) práce: Lustyk, Ondřej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Svoboda, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the marketing communication on the B2B market and its analysis at Reklamet s.r.o company operating on the market of promotional items and merchandise. This market brings with it many specifics that influence the overall concept and the marketing communication system. The aim of the diploma thesis is based on the results of marketing communication analysis at Reklamet s.r.o. and their main market competitors first to evaluate the marketing communication from different angles of view and at the same time to compare it in terms of common and distinctive features between Reklamet s.r.o. and their main competitors. Consequently, recommendations will be proposed to streamline marketing communication at all levels.The questionnaire survey is used to retrieve information and data from an external environment, then interviews from an internal environment on the other side.The theoretical part is divided into three chapters and its main purpose is to explain the essence of marketing communication on the B2B market and to clarify its specifics and distinctions from the B2C market. The last chapter of the theoretical part deals with the use of marketing communication in various shopping situations and stages of the purchasing decision process.The output of the practical part is the recommendation to streamline marketing communication at all levels of management, which are mainly designed to improve the set communication processes and overall communication with customers. These recommendations are based on high-quality data obtained from analyzes and research.
Klíčová slova: communication goals; customer service; tools of communication mix; flexibility; B2B market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 6. 2017
Datum podání práce: 11. 12. 2017
Datum obhajoby: 31. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63082/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: