Možnosti a meze španělské kulturní diplomacie

Název práce: Možnosti a medze španielskej kultúrnej diplomacie
Autor(ka) práce: Karelina, Karolína Alexandra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Jeřábek, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Kultúrna diplomacia je v súčasnej dobe dôležitým zahranično-politickým nástrojom a je nedeliteľnou súčasťou presadzovania kultúry každého štátu v zahraničí pomocou rôznych kultúrnych nástrojov. Španielske kráľovstvo je príkladom krajiny, ktorá aktívne presadzuje kultúru vo svojej zahraničnej kultúrnej politike. Prvoradé aktivity, ktoré sa snaží španielska vláda presadzovať sú najmä šírenie španielskeho jazyka a kultúry, v ktorých hrá významnú rolu Inštitút Cervantes ako vzdelávacia inštitúcia. V súčasnosti sa španielska zahraničná kultúrna politika zameriava na posilnenie marca España, teda značky Španielska, pomocou ktorej si Španielsko buduje svoj imidž v zahraničí. Táto práca skúma akým spôsobom kultúrne aktivity a subjekty prispievajú k šíreniu dobrého mena Španielska vo svete. Konkrétne aká je rola marca España v procese tohto šírenia. Po detailnom zmapovaní súčasného stavu, možno skonštatovať, že pre Španielsko sa kľúčovými sektormi španielskej národnej značky stávajú kultúra, kultúrna identita a kultúrne dedičstvo, ktoré zobrazujú španielsku identitu a ich aktívnym presadzovaním dochádza k podpore šírenia dobrého mena a obrazu krajiny vo svete.
Klíčová slova: kultúra; Španielsko; Marca España; kultúrna diplomacia; značka krajiny
Název práce: Možnosti a meze španělské kulturní diplomacie
Autor(ka) práce: Karelina, Karolína Alexandra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Jeřábek, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Kulturní diplomacie je v současné době důležitým zahraničně-politickým nástrojem a je nedělitelnou součástí prosazování kultury každého státu v zahraničí pomocí různých kulturních nástrojů. Španělské království je příkladem země, která ve své zahraniční kulturní politice kulturu aktivně prosazuje. Prvořadé aktivity, které se snaží španělská vláda prosazovat, jsou zejména šíření španělského jazyka a kultury, v nichž hraje významnou roli Institut Cervantes jakožto vzdělávací instituce. V současnosti se španělská zahraniční kulturní politika zaměřuje na posílení tzv. marca España, značky Španělska, s jejíž pomocí si Španělsko buduje svou image v zahraničí. Tato práce zkoumá, jakým způsobem kulturní aktivity a subjekty přispívají k šíření dobrého jména Španělska ve světě. Konkrétně, jaká je role marca España v procesu tohoto šíření. Po detailním zmapování současného stavu je možné konstatovat, že pro Španělsko se klíčovými sektory španělské národní značky stávají kultura, kulturní identita a kulturní dědictví, které zobrazují španělskou identitu a jejichž aktivním prosazováním dochází k podpoře šíření dobrého jména a obrazu země ve světě.
Klíčová slova: značka státu; kulturní diplomacie; Marca España; Španělsko; kultura
Název práce: Possibilities and limits of Spanish cultural diplomacy
Autor(ka) práce: Karelina, Karolína Alexandra
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Jeřábek, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cultural diplomacy is currently an important foreign policy instrument and an indispensable part of the culture promotion of each country abroad using different cultural instruments. The Kingdom of Spain is an example of the country that actively promotes culture in its foreign cultural policy. The primary activity that the Spanish government seeks to promote is the proliferation of the Spanish language and culture, where the Cervantes Institute plays an important role as an educational institution. At present, the Spanish foreign policy is focused on strengthening the Spanish brand, Marca España, whereby Spain builds its image abroad. This thesis explores how cultural activities and subjects contribute to the spread of the good name of Spain in the world, in particular, what is the role of marca España in the process of this promotion. After a detailed investigation, it can be said that for Spain, the key sectors of the Spanish national brand are the culture, cultural identity and cultural heritage that show the Spanish identity and their active promotion helps to support the promotion of the good name and image of the country in the world.
Klíčová slova: culture; country brand; Marca España; Spain; cultural diplomacy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 4. 2017
Datum podání práce: 24. 4. 2018
Datum obhajoby: 22. 5. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61876/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: