Exportní strategie společnosti ŠKODA AUTO a.s. a její umístění na indickém trhu

Název práce: Exportní strategie společnosti ŠKODA AUTO a.s. a její umístění na indickém trhu
Autor(ka) práce: Švandová, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hinčica, Vít
Oponenti práce: Jechumtál, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce je zaměřena na exportní strategii české společnosti ŠKODA AUTO a.s. a její umístění na indickém trhu. Hlavním cílem práce je zhodnotit, zda bylo rozšíření společnosti na indický trh správným krokem. K naplnění tohoto cíle byla použita analýza indického trhu a SWOT analýza umístění společnosti na tomto trhu. Nejdříve se čtenář podrobně seznámí s automobilkou ŠKODA AUTO včetně její exportní strategie. Dále práce popisuje různé možnosti vstupů na zahraniční trhy, exportní strategii ČR a v neposlední řadě charakterizuje Indii, především indický automobilový trh. Na indickém trhu je česká automobilka zastupovaná svou dceřinou společností SKODA AUTO India Pvt. Ltd, jejíž fungování a umístění na tomto trhu je věnována poslední část práce.
Klíčová slova: exportní strategie; indický trh ; ŠKODA AUTO; automobilový průsmysl
Název práce: Export strategy of ŠKODA AUTO A.S. and its positioning on Indian market
Autor(ka) práce: Švandová, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hinčica, Vít
Oponenti práce: Jechumtál, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on export strategy of a Czech car company named ŠKODA AUTO a.s and its positioning on the Indian market. Firstly, it introduces the company ŠKODA AUTO in detail. Furthermore, it describes different types of possibilities of market entries, export strategy of Czech Republic and characterises different factors about India, but most importantly it describes Indian automotive industry, which is crucial for this thesis. The last part focuses on the positioning of ŠKODA AUTO on the Indian market via its subsidiary SKODA AUTO India Pvt. Ltd. The main aim is to assess whether the entrance to Indian market was a strategic move for this company. This is done with the help of a detailed analysis of Indian market and SWOT analysis of this positioning of ŠKODA AUTO, which is based on the information from the thesis as well as from an interview done with product marketing manager of ŠKODA AUTO India.
Klíčová slova: ŠKODA AUTO; export strategy; automotive industry; Indian market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 9. 2018
Datum podání práce: 25. 4. 2019
Datum obhajoby: 29. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66558/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: