Co se děje na VŠE?

-

Termíny

-

Další termíny »

Hledat
Pokročilé hledání

Analysis of the e-mobility development and strategy of conventional and emerging car manufacturers in the automotive industry

Autor práce: Aziz, Mandya
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tyll, Ladislav
Osoba oponující práci: Martínez, Felipe

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce: Analysis of the e-mobility development and strategy of conventional and emerging car manufacturers in the automotive industry
Typ práce: Master thesis
Jazyk práce: English
Abstrakt: The purpose of this thesis is to identify commonalities and differences in e-mobility development and strategies between conventional car manufacturers and emerging car manufacturers. The analysis is based on Porter's Five Forces, the Innovator’s Dilemma, a total of 12 expert interviews from the industry, and additional research to support the analysis and interpretation of the findings. The findings show that conventional manufacturers have generally underestimated the disruptive nature of e-mobility and are forced to act quickly, especially with regard to battery technology. In addition, these companies choose different electrification strategies for their product portfolio. In general, there is currently a growing focus on the creation of a (digital) ecosystem outshining the importance of car production. This creates a new generation of automotive companies that are very similar to companies in the smartphone industry. Last but not least, emerging manufacturers are setting the trend for vertical integration in parts of the enterprise, especially in production and the supply chain, which impacts suppliers and conventional manufacturers.
Klíčová slova: development; car manufacturer; Automotive industry; e-Mobility; strategy

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský navazující studijní program
Jméno přidělované hodnosti: Ing.
Instituce přidělující hodnost: University of Economics, Prague
Název fakulty: Faculty of Business Administration
Název katedry: Department of strategy
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP: University of Economics, Prague

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 1. 2019
Datum podání práce: 15. 5. 2019
Datum obhajoby: 12.06.2019
Výsledek obhajoby: Závěrečná práce byla úspěšně obhájena

Soubory ke stažení

Hlavní práce68196_azim00.pdf [3,39 MB]
Oponentura63214_xmarf901.pdf [370,72 kB]
Hodnocení vedoucího68196_tylll.pdf [139,54 kB]

Údaje ze systému InSIS

Identifikátor https://insis.vse.cz/zp/68196/podrobnosti