Vliv primárních skupin na průběh kupního rozhodovacího procesu a jeho využití v reklamě

Název práce: Vliv primárních skupin na průběh kupního rozhodovacího procesu a jeho využití v reklamě
Autor(ka) práce: Veselá, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Fučíková , Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce rozebírá vliv primárních skupin, zejména rodiny a přátel, na průběh kupního rozhodovacího procesu. Hlavním tématem je zkoumání ovlivnitelnosti jednotlivců, rozdělených podle pohlaví, věku a typu osobnosti, v různých fázích nákupního chování, a to konkrétně při nákupech jídla, alkoholických nápojů, oblečení a mobilních telefonů. K vyvození výsledků byla použita primární data získaná kvantitativním dotazováním doplněná o sekundární data z databáze MML – TGI. Podle výzkumu jsou spotřebitelé ovlivňováni primárními skupinami při nákupu jídla a alkoholických nápojů. Při nákupu oblečení a mobilních telefonů je naopak míra ovlivnění nízká. Druhým pohledem na problematiku byla analýza třech vybraných reklam, zejména jejich popis a určení kladů a záporů pomocí dat ze skupinového rozhovoru. Nakonec bylo stanoveno marketingové doporučení pro tvorbu reklamy se zapojením primárních skupin, která se má zaměřovat na jídlo nebo alkohol a zaujmout diváka nabídnutím emocí a pocitu ztotožnění se s postavami.
Klíčová slova: Spotřební chování; primární skupiny; nákupní rozhodování; marketingová komunikace; televizní reklama
Název práce: The influence of primary groups on the process of the purchase decision-making and its use in advertising
Autor(ka) práce: Veselá, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Fučíková , Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Bachelor’s Thesis analyses the influence of primary groups, especially family and friends, on the process of the purchase decision-making. The main topic is to examine the affectability of individuals, divided to groups by their gender, age and type of personality, at different stages of shopping behavior, especially while buying food, alcoholic beverages, clothing and mobile phones. Primary data obtained by quantitative querying, supplemented by secondary data gained from the MML – TGI database were used to derive the results. According to research, consumers are influenced by primary groups when buying food and alcoholic beverages. On the other hand, when they are buying clothes and mobile phones, the degree of influence is low. The second point of view of the problem was the analysis of three selected advertisements, especially their description and determination of pros and cons using data gained from group interview. Finally, a marketing recommendation for the creation of advertisement with the involvement of primary groups was made. That should focus on food or alcohol and engage the viewer by offering emotions and feeling of identification with characters.
Klíčová slova: Consumer behaviour; purchasing decisions; primary groups; marketing communication; television advertising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 1. 2020
Datum podání práce: 13. 5. 2020
Datum obhajoby: 27. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72910/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: