Finanční gramotnost na středních školách - komparace ČR s Německem

Název práce: Finanční gramotnost na středních školách - komparace ČR s Německem
Autor(ka) práce: Šístková, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Krpálková Krelová, Katarína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá finanční gramotností u žáků středních neekonomických škol v České republice a v Německu. Cílem této práce je porovnat úrovně finanční gramotnosti u českých a německých žáků a zároveň porovnat mezi sebou jednotlivé oblasti finanční gramotnosti. Vyhodnocení probíhalo na základě krátkého testu z finanční gramotnosti, kde se prokázalo, že čeští žáci mají lepší znalosti ve finanční gramotnosti než němečtí žáci. Nejtěžší oblast finanční gramotnosti byla rozpočtová část, která řešila schodek domácího rozpočtu. V závěru jsou formulována doporučení pro rozvoj finanční gramotnosti.
Klíčová slova: oblasti finanční gramotnosti; ČR; Německo; vzdělávací systémy ; neekonomické střední školy; finanční gramotnost
Název práce: Financial literacy on high schools - comparison of Czech Republic and Germany
Autor(ka) práce: Šístková, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Krpálková Krelová, Katarína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is focused on the financial literacy at uneconomic high schools in Czech Republic and Germany. The aim of this thesis is to compare levels of the financial literacy of Czech and German students and to compare individual parts of financial literacy too. Evaluation is based on short test from financial literacy and the outcome is that Czech students has better knowledge of financial literacy than German students. The hardest part of financial literacy for students was the budget part, which is focus also on home budget deficit. There are some recommendations for development of financial literacy at the end.
Klíčová slova: financial literacy ; parts of financial literacy; Czech Republic; Germany; education system; uneconomic high schools

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 10. 2019
Datum podání práce: 15. 8. 2020
Datum obhajoby: 9. 9. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70964/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: