Finanční gramotnost na středních školách - komparace ČR s Německem
Název práce: | Finanční gramotnost na středních školách - komparace ČR s Německem |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šístková, Veronika |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá finanční gramotností u žáků středních neekonomických škol v České republice a v Německu. Cílem této práce je porovnat úrovně finanční gramotnosti u českých a německých žáků a zároveň porovnat mezi sebou jednotlivé oblasti finanční gramotnosti. Vyhodnocení probíhalo na základě krátkého testu z finanční gramotnosti, kde se prokázalo, že čeští žáci mají lepší znalosti ve finanční gramotnosti než němečtí žáci. Nejtěžší oblast finanční gramotnosti byla rozpočtová část, která řešila schodek domácího rozpočtu. V závěru jsou formulována doporučení pro rozvoj finanční gramotnosti. |
Klíčová slova: | oblasti finanční gramotnosti; ČR; Německo; vzdělávací systémy ; neekonomické střední školy; finanční gramotnost |
Název práce: | Financial literacy on high schools - comparison of Czech Republic and Germany |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šístková, Veronika |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This diploma thesis is focused on the financial literacy at uneconomic high schools in Czech Republic and Germany. The aim of this thesis is to compare levels of the financial literacy of Czech and German students and to compare individual parts of financial literacy too. Evaluation is based on short test from financial literacy and the outcome is that Czech students has better knowledge of financial literacy than German students. The hardest part of financial literacy for students was the budget part, which is focus also on home budget deficit. There are some recommendations for development of financial literacy at the end. |
Klíčová slova: | financial literacy ; parts of financial literacy; Czech Republic; Germany; education system; uneconomic high schools |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 10. 2019 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 8. 2020 |
Datum obhajoby: | 9. 9. 2020 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/70964/podrobnosti |