Social listening v cestovním ruchu

Název práce: Social listening v cestovnom ruchu
Autor(ka) práce: Križanová, Simona
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Predmetom diplomovej práce je social listening, ako jeden z hlavných efektívnych spôsobov monitorovania a analyzovania sociálnych médií. Hlavným cieľom diplomovej práce je zhodnotiť možnosti využitia social listeningu na základe nami vykonanej analýzy. Cieľom zhodnotenia je predovšetkým uviesť hlavné prínosy a nevýhody, či prekážky, s ktorými sa pri analýze stretneme. K čiastkovým cieľom práce patrí praktická aplikácia social listeningu prostredníctvom analytického nástroja na príklade vzájomnej komparácie vybraných subjektov cestovného ruchu, ktorá predstavuje nami spomínanú analýzu a bude tvoriť základ pre splnenie hlavného cieľa. Zvolenými subjektmi komparácie sú európske nízkonákladové letecké spoločnosti a medzi hlavné analyzované parametre patria počet a dosah zmienok, sentimenty, zdroje a témy jednotlivých zmienok. Ďalším čiastkovým cieľom práce je po samotnom zhodnotení social listeningu ukázať jeho praktické využitie aj v ďalších oblastiach cestovného ruchu predvedených na konkrétnych príkladoch v destinačnom manažmente a hotelovom priemysle. Práca je určená predovšetkým pre tých, ktorí sa chcú oboznámiť s tým, čo social listening predstavuje, aké sú jeho prínosy pre monitoring sociálnych médií a ako je možné ho aplikovať v praxi v oblasti cestovného ruchu.
Klíčová slova: monitoring sociálnych médií; sociálne siete; letecké spoločnosti; reputačný manažment; social listening
Název práce: Social listening v cestovním ruchu
Autor(ka) práce: Križanová, Simona
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Předmětem diplomové práce je social listening, jako jeden z hlavních efektivních způsobů sledování a analyzování sociálních médií. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit možnosti využití social listeningu na základě námi provedené analýzy. Cílem zhodnocení je především uvést hlavní přínosy a nevýhody, či překážky, se kterými se při analýze setkáme. K dílčím cílům práce patří praktická aplikace social listeningu prostřednictvím analytického nástroje na příkladu vzájemné komparace vybraných subjektů cestovního ruchu, která představuje námi zmíněnou analýzu a bude tvořit základ pro splnění hlavního cíle. Zvolenými subjekty komparace jsou evropské nízkonákladové letecké společnosti a mezi hlavní analyzované parametry patří počet a dosah zmínek, sentimenty, zdroje a témata jednotlivých zmínek. Dalším dílčím cílem práce je po samotném zhodnocení social listeningu ukázat jeho praktické využití i v dalších oblastech cestovního ruchu předvedených na konkrétních příkladech v destinačním managementu a hotelovém průmyslu. Práce je určena především pro ty, kteří se chtějí seznámit s tím, co social listening představuje, jaké jsou jeho přínosy pro monitoring sociálních médií a jak je možné jej aplikovat v praxi v oblasti cestovního ruchu.
Klíčová slova: sociální sítě; letecké spoločnosti; reputační management; social listening; monitoring sociálních médií
Název práce: Social listening in the tourism industry
Autor(ka) práce: Križanová, Simona
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The subject of the diploma thesis is social listening, as one of the main effective ways of monitoring and analyzing social media. The main goal of the diploma thesis is to evaluate the possibilities of using social listening on the basis of our analysis. The aim of the evaluation is primarily to state the main benefits and disadvantages that we will encounter in the analysis. The partial goals of the work include the practical application of social listening through an analytical tool on the example of a mutual comparison of selected tourism entities, which represents the analysis mentioned above and will form the basis for meeting the main goal. The selected subjects of comparison are European low-cost airlines and the main analyzed parameters include the number and reach of mentions, sentiments, sources and topics of individual mentions. Another partial goal of the thesis is to show its practical use in other areas of tourism demonstrated on specific examples in destination management and hotel industry after the evaluation of social listening. This thesis is intended primarily for those who want to get acquainted with what social listening represents, what its benefits for social media monitoring are and how it can be applied in practice in the field of tourism.
Klíčová slova: airlines; social listening; social media channels; monitoring of social media; reputation management

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 7. 2019
Datum podání práce: 26. 11. 2020
Datum obhajoby: 20. 1. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70216/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: