Moderní technologie v retailu

Název práce: Moderní technologie v retailu
Autor(ka) práce: Pokorná, Lucie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Mokrejšová, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je představit moderní technologie, které se v současnosti využívají v oblasti retailu, a za pomoci vlastního dotazníkového šetření zjistit, zda moderní technologie dokážou ovlivnit nákupní chování občanů České republiky. První kapitola se věnuje nákupnímu chování spotřebitelů, nejprve z teoretického hlediska a poté nákupním návykům obyvatel České republiky a Spojených států amerických. Druhá kapitola je zaměřená na specifické technologie, jmenovitě na samoobslužné pokladny a self-scanning, Amazon Go, doručování pomocí dronů, virtuálního asistenta Theatro a RFID. U každé technologie je uveden stručný popis funkce, výhody, nevýhody a zda se technologie v současné době využívá v ČR. Třetí a poslední kapitola se zabývá vlastním výzkumem. Dotazníkové šetření je omezeno pouze na nákup potravin a věnuje se technologiím jako samoobslužné pokladny, self-scanning a nakupování online.
Klíčová slova: moderní technologie; nákupní chování; samoobslužné pokladny; self-scanning; nákup potravin; technologie; nakupování online; retail; Česká republika
Název práce: Modern technology in retail
Autor(ka) práce: Pokorná, Lucie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Mokrejšová, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis aims to introduce modern technology that is currently used in the retail industry and to find out whether modern technology can influence the consumer behavior of Czech citizens by using a survey. The first chapter focuses on the theory behind consumer behavior and consumer behavior and preferences in the Czech Republic and the United States of America. The second chapter centers around specific technologies like self-checkout, self-scanning, Amazon Go, drone delivery, virtual assistant Theatro and RFID. Each technology is presented by its short description, pros, cons, and its current use in the Czech Republic. The last chapter addresses the survey, which focuses only on the purchase of food and technologies like self-checkout, self-scanning, and buying food online.
Klíčová slova: retail; Amazon; consumer behaviour; shopping online; Czech Republic; modern technology; food shopping; technology; self-checkout; self-scanning

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 6. 2019
Datum podání práce: 3. 12. 2020
Datum obhajoby: 19. 1. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69929/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: